بازگشت 72 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/مرکزی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از بازگشت 72 واحد صنعتی تولیدی راکد به چرخه تولید خبر داد.

بازگشت 72 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید

عادل لهراسبی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی تیم های تخصصی صنعتی عارضه یابی شد و سپس این واحدها با حمایت های مختلفی از قبیل پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه، نیروی انسانی و تامین بازار محصولات، به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: براساس هدف گذاری های اجرا شده از سوی وزرات صمت، فعال سازی واحدهای راکد صنعتی داخل شهرک های صنعتی یکی از این محورها بوده و برای استان مرکزی در این خصوص 50 واحد هدف گذاری شده بود که با پیگیری های اجرا شده 72 واحد صنعتی راکد داخل شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند .

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، همچنین در خصوص نهضت ساخت داخل که از سوی وزارت صمت به عنوان یکی از محورهای 5 گانه جهش تولید عنوان شده است، گفت: در هدف گذاری برای نهضت ساخت داخل، چهارمیز تخصصی پیش بینی شده بود که در استان مرکزی 5 میز تخصصی برگزار شد و در واقع 125 درصد برنامه در این خصوص محقق شده است.

لهراسبی درخصوص تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری به عنوان یکی دیگر از محورهای مورد نظر وزارت صمت در برنامه سال جهش تولید، بیان کرد: جذب تسهیلات از محل تبصره 18 ابلاغی به استان یکی از زیرگروه های این محور بود که برای استان مرکزی در 9 ماهه سال جاری 85 بنگاه هدفگذاری شده بود که 92 بنگاه این تسهیلات را دریافت کرده اند و در فرایند تولید آنها تسهیل ایجاد شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان نمود: سازمان صمت استان مرکزی با توجه به ارزیابی های اجرا شده توسط وزارت صمت در عمل به شاخص ها و محورهای پنجگانه برنامه های سال جهش تولید، با اختلافی نیم درصدی نسبت به استان یزد رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6194

به "بازگشت 72 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 72 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید