ایده های فناورانه در 4 بخش فناوری تجاری سازی می شوند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، حامد ابراهیمی رئیسجشنواره کارآفرین دانشگاهی (استارپوزال 2020) و معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: در حال حاضر بیش از 740 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند، اگر سرانجام نامه و رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی با هدف فراوری محصول یا ارائه خدمت فناورانه تعریف و انجام گردد می تواند به برطرف احتیاج داخل و حل چالش های فراوری و صنعت کشور یاری کند.

ایده های فناورانه در 4 بخش فناوری تجاری سازی می شوند

معاون پارک علم و فناوری مدرس اضافه نمود: گامهای ابتدایی برگزاری جشنواره از بهمن ماه 98 آغاز شد که مقارن با شیوع کروناویروس تبعاً فعالیت دانشگاه ها تحت الشعاع این موضوع نهاده شد. اما با درنظر دریافت تدابیر لازم، در این مدت مخاطبان جشنواره حدود 7 هزار نفر ساعت از رویدادهای آموزشی و دوره های توانمندساز در زمینه تجاری سازی به صورت وبینار استفاده کردند.

وی با بیان اینکه 437 طرح، از 58 دانشگاه و 25 استان ایران به دبیرخانه این جشنواره رسید، گفت: پس از انجام فرآیند پایش اولیه، 95 ایده دارای پتانسیل تجاری شدن به مرحله اول داوری راه یافتند. داوری مرحله اول جشنواره ملی کارآفرین دانشگاهی(استارپوزال) با رویکرد آنالیز جنبه های علمی-پژوهشی طرح ها، توسط اعضا هیات علمی دانشگاه در آبان ماه 1399 انجام شد و درنتیجه آن 40 طرح به مرحله دوم داوری راه پیداکردند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: تیمهای راه یافته به مرحله دوم داوری در چهار حوزه فناوری سلامت، کشاورزی و امنیت غذایی، ساخت و فراوری و فناوری های نرم در 4 روز به رقابت پرداختند.

به گفته وی، برگزارنمایندگان جشنواره 200 میلیون تومان جایزه نقدی به تیمهای برتر، در قالب یاری هزینه توسعه فناوری پرداخت می نمایند که سهم سه تیم اول به ترتیب 30، 25 و 20 میلیون تومان خواهد بود. همزمان با برگزاری مراحل داوری، تیمهایی که در مرحله شتابدهی قرارداشته یا احتیاج به جدب سرمایه دارند توسط شتابنده ها و سرمایه گذاران همکار جشنواره مورد حمایت قرار می گیرند.

ابراهیمی پذیرفته شدن استارپوزال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مبادی معرفی شرکتهای خلاق را یکی از امتیازات حضور استارت اپهای دانشگاهی در جشنواره مطرح کرد و گفت: امیدواریم با پررنگ تر شدن نقش اساتید کارآفرین در دانشگاه ها بتوان نسبت بیشتری از اعضای هیات علمی را به حوزه کارآفرینی و تعریف سرانجام نامه های با قابلیت تجاری شدن راهنمایی کرد.

وی اضافه نمود: این جشنواره با هدف ترویج رویکرد کارآفرینی در فعالیتهای علمی پژوهشی دانشگاه ها و تقویت صندلی اعضای هیات علمی کارآفرین، توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و به صورت سراسری برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5784

به "ایده های فناورانه در 4 بخش فناوری تجاری سازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های فناورانه در 4 بخش فناوری تجاری سازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید