انگلیس: توافق استرداد مجرمین با هنک کنگ فوری و به طور نامحدود تعلیق می شود

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر خارجه انگلیس گفت که این کشور توافق استرداد مجرمین با هنگ کنگ را فوری و به طور نامحدود تعلیق می کند.

انگلیس: توافق استرداد مجرمین با هنک کنگ فوری و به طور نامحدود تعلیق می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس گفت که این کشور توافق استرداد مجرمین با هنگ کنگ را تعلیق می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه انگلیس این تصمیم را به دلیل اعمال قانون جدید پکن در هنگ کنگ اعلام کرده است.

وی که در مجلس و در جمع قانون گذاران صحبت می کرد، گفت: اعمال این قانون امنیتی جدید به طور چشمگیری فرضیات کلیدی درباره ترتیبات توافق استرداد با هنگ کنگ را تغییر داده است.

وزیر امور خارجه انگلیس اضافه کرد: دولت تصمیم گرفته تا توافق استرداد را فورا و بدون محدودیت تعلیق کند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز چند روز پیش نیز از تعلیق توافق استرداد مجرمین با هنگ کنگ خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

کانبرا این اقدام را در پاسخ به قانون جدید امنیت ملی پکن در پیش گرفته و قصد دارد ویزای شهروندان هنگ کنگی را نیز تمدید کند.

بر اساس قانون امنیت ملی هنگ کنگ که چند روز پیش توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد چین می تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو های خارجی را مجازات کند که این مجازات می تواند حکم زندان ابد نیز باشد.

برخی کشور های غربی از جمله انگلیس و آمریکا از چین خواسته بودند درباره این قانون، تجدید نظر کند. این کشور ها مدعی شده بودند که پکن باید حق آزادی بیان و برگزاری اجتماعات و تظاهرات در هنگ کنگ را حفظ کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4791

به "انگلیس: توافق استرداد مجرمین با هنک کنگ فوری و به طور نامحدود تعلیق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: توافق استرداد مجرمین با هنک کنگ فوری و به طور نامحدود تعلیق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید