انجمن جامعه شناسی ایران درگذشت غلامعباس توسلی را تسلیت گفت

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران انجمن جامعه شناسی ایران درگذشت غلامعباس توسلی جامعه شناس ایرانی را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

انجمن جامعه شناسی ایران درگذشت غلامعباس توسلی را تسلیت گفت

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

استاد بزرگ و پیش کسوت علوم اجتماعی و جامعه شناسی ایران، جناب آقای دکتر غلامعباس توسلی، بعد از یک دوره بیماری صبح امروز پنجشنبه 25 مهر 1399 در منزل خود در تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

دکتر توسلی متولد 1314، از نیمه دهه 40 تا نیمه دهه 90 شمسی درکسوت استادی در موسسه تحقیقات اجتماعی و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و سایر دانشگاهها به تدریس نظریات و حوزه های جامعه شناسی به آموزش و پژوهش اشتغال داشته، آثار ارزشمندی تالیف و ترجمه کرده اند، و بسیاری از دانش آموختگان علوم اجتماعی افتخار شاگردی ایشان را داشته اند.

استاد دکتر توسلی در دوران پس از انقلاب نقش معین کننده ای در حفظ و تداوم و تثبیت رشته های علوم اجتماعی و جامعه شناسی داشت و علوم اجتماعی ایران از این رو وامدار تلاش های مسئولانه این استاد فرزانه هستند. وی همچنین از موسسان و اولین رئیس انجمن جامعه شناسی ایران بوده است و نقش معین کننده ای در ایجاد و تثبیت جایگاه انجمن ایفا کرد.

درگذشت این استاد بزرگ جامعه شناسی ایران را به خانواده محترم استاد، به خصوص همکار ارجمندمان سرکار خانم دکتر افسانه توسلی، همه همکاران و شاگردان ایشان، و اجتماع علمی جامعه شناسی و علوم اجتماعی ایران تسلیت عرض می کنیم و برای ایشان رحمت و مغفرت و برای خانواده معزز ایشان شکیبایی و طول عمر با عزت مسئلت داریم.

در خصوص زمان و نحوه برگزاری مراسم تشییع استاد بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

انجمن جامعه شناسی ایران

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

انجمن انسان شناسی ایران انجمن جمعیت شناسی ایران

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5319

به "انجمن جامعه شناسی ایران درگذشت غلامعباس توسلی را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن جامعه شناسی ایران درگذشت غلامعباس توسلی را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید