انتقاد رئیس جمهور آلبانی از آمریکا برای دخالت در امور داخلی این کشور

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایلیر متا از سفیر آمریکا در آلبانی به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتقاد کرد.

انتقاد رئیس جمهور آلبانی از آمریکا برای دخالت در امور داخلی این کشور

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایلیر متا (Ilir Meta)، رئیس جمهور آلبانی در یک برنامه تلویزیونی از سفیر آمریکا در این کشور بابت مداخله واشنگتن در انتخابات آلبانی، به شدت انتقاد کرد.

بر این اساس، جمهور آلبانی در یک برنامه گفتگوی تلویزیونی به شدت از یوری کیم (Yuri Kim) سفیر آمریکا انتقاد کرد و از این دیپلمات آمریکایی خواست از حمایت از ادی راما (Edi Rama نخست وزیر) که در حال نقض انتخابات است، دست بردارد.

متا در این برنامه تلویزیونی، راما را گانگستر و یک بیمار روانی خواند. در حالی که این برنامه از شبکه تلویزیونی سیری (Syri) در حال پخش بود، سفیر آمریکا پیامکی برای رئیس جمهور آلبانی ارسال کرد که این مسئله باعث خشم وی شد.

متا ادعا های تندی درباره سفیر آمریکا اظهار کرد. رئیس جمهور آلبانی به طور ضمنی گفت یوری کیم ممکن است بخشی از یک کارزار لابیگری بین المللی بر ضد وی باشد که صربستان آن را راهنمایی می نماید.

متا گفت: محافل فاسدی وجود دارند. لابیگری وجود دارد که صربستان هزینه آن را می پردازد، آنجا [در آمریکا]و در کشور های دیگر که از نماینده آمریکا بر ضد ایلیر متا استفاده می نمایند.

متا گفت کیم در یک تماس تلفنی به وی گفته است: ما چیز هایی درباره شما می دانیم. رئیس جمهور آلبانی گفت: من [به واشنگتن]گفته ام اگر هرگونه مسئله ای با من دارید، لطفاً به من بگویید، چون من می دانم ممکن است شما حتی مرا بکشید.

متا اضافه نمود من به یک کوه نزدیک خواهم رفت و سپس شما می توانید یک موشک به سمت من شلیک کنید، تا من به افراد دیگر آسیب نرسانم.

یکی از وظایف سفارت آمریکا در کشور های مختلف تنظیم سیاست های داخلی آن کشور ها به نفع واشنگتن است. حال به نظر می رسد حمایت آمریکا از نخست وزیر آلبانی موجب خشم رئیس جمهور این کشور شده و وی کوشش دارد مانع از شکست خود در انتخابات گردد.، باشگاه خبرنگاران

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6761

به "انتقاد رئیس جمهور آلبانی از آمریکا برای دخالت در امور داخلی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس جمهور آلبانی از آمریکا برای دخالت در امور داخلی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید