افزایش اعتبار استانداردسازی سیستم های گرمایشی در بودجه 1400

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور گزارشی از فرایند تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی ارائه کرد.

افزایش اعتبار استانداردسازی سیستم های گرمایشی در بودجه 1400

مهراله رخشانی مهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز با بیان اینکه طی 20 سال اخیر بیش از 130 هزار کلاس از سوی خیرین یا با مشارکت این افراد ساخته شده است گفت: این تعداد حدود 30 درصد نیاز کشور را شامل می شود. با توجه به فعالیت 30 هزار خیر مدرسه ساز، حدود 50 درصد مدارس کشور از سوی خیرین ساخته شده اند.

وی اضافه نمود: از سال 96 تا به امروز بیش از 5 هزار و 800 میلیارد تومان از سوی خیرین در حوزه مدرسه سازی مشارکت شد که این مبلغ در سال 99 به بیش از 2 هزار و 500 میلیارد افزایش یافت.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه در طرح آجر به آجر با کمک های خرد توانستیم بیش از 700 هزار خیر را در مدرسه سازی مشارکت دهیم ادامه داد: در سال 96 اعتبارات عمرانی بیش از 6 برابر رشد داشته است و سهم اعتبارات مدرسه سازی از 1.5 درصد به 5 درصد در لایحه بودجه 1400 افزایش یافته است.

معاون وزیر اضافه نمود: از سال 95 تا به امروز شاهد کاهش تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی از 30 درصد به 19.5 درصد بوده ایم.

رئیس سازمان تحهیز و نوسازی مدارس کشور به زلزله منطقه سی سخت اشاره و خاطرنشان کرد: از 160 مدرسه درمعرض خطر زلزله در این منطقه 6 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی بود.

وی با اعلام اینکه بیش از 145 هزار کلاس درس به سیستم های گرمایشی مجهز شدند ادامه داد: سالانه رشد 2.5 برابری اعتبار استانداردسازی سیستم ها را شاهد بوده ایم. در لایحه بودجه 1400 نیز این اعتبارات 2.5 برابر رشد داشته است.

رخشانی مهر خبر داد سرانه فضاهای آموزشی 5.2 مترمربع است که بابد تلاش کنیم سرانه استان های دارای سرانه پایین را بالا ببریم و حتی ردیف اعتباری ویژه ای را درنظر بگیریم.

معاون وزیر بر توجه به مدارس عشایری تاکید کرد و اضافه نمود: سیستم های گرمایشی این مدارس را مجهز و استاندارد کردیم. یکی از محورهای همایش معماری ایرانی اسلامی توجه به این مدارس است تفاهم نامه ساخت هزار مدرسه در این مناطق را در اسفندماه امضا خواهیم کرد.

مشخص تکلیف 40 هزار کلاس درس نیمه کاره

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه آورده سازمان نوسازی افرایش پیدا کرده و به رشد 330 درصدی رسیده است.

وی به فعالیت خیرین مدرسه ساز اشاره کرد که آورده آنان از یک هزار میلیارد به 2 هزار و 500 میلیارد رسیده است.

قفلی با بیان اینکه 40 هزار کلاس درس نیمه کار مشخص تکلیف شدند خاطرنشان کرد: ما اکنون نیازمند 50 هزار کلاس درس هستیم اما برای رسیدن به حد مطلوب به 300 هزار کلاس درس نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6429

به "افزایش اعتبار استانداردسازی سیستم های گرمایشی در بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتبار استانداردسازی سیستم های گرمایشی در بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید