اعتراضات اسپانیا به خشونت کشیده شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تظاهرات مردم اسپانیا در اعتراض به بازداشت خواننده رپ این کشور، در چهارمین شب متوالی با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

اعتراضات اسپانیا به خشونت کشیده شد

از خبرگزاری افه اسپانیا، ایالت کاتالونیای این کشور که انتخابات جنجالی هفته پیش را پشت سر گذاشته در شامگاه جمعه برای چهارمین شب متوالی شاهد خروش خشم معترضان به بازداشت پابلو هاسل خواننده رپ این کشور بود.

معترضان در بارسلون، مرکز ایالت کاتالونیا، با خواندن ترانه های رپ و با فریادهای خشم آلود، خواهان آزادی هاسل شدند.

به گفته تحلیلگران، دستگیری این خواننده رپ، که به اعتراض علیه سلطنت این کشور به ویژه درخصوص فروش سلاح به عربستان سعودی شهرت دارد، مسئله آزادی بیان را در اسپانیا به چالش کشیده است. این موضوع بخصوص در پی انتخابات هفته گذشته کاتالونیا طوفان سیاسی را در این کشور به راه انداخته است.

اگرچه گفته می شود بازداشت این خواننده به دلیل جرائمی چون انتشار توئیت هایی علیه سلطنت و تحریک تروریسم بوده، اما کاربران شبکه های اجتماعی آن را مقابله با آزادی بیان دانسته اند. در یکی از توئیت ها به نقل از یکی از ترانه ها و توئیت های اعتراضی این خواننده رپ آمده است: بخاطر کشتار نظامی عربستان سعودی است که بچه ها در یمن رنج می کشند و پابلو هاسل را در انتقاد به فروش سلاح اسپانیا به پادشاهی سعودی بازداشت کرده اند.

در حالی که خیابان های اسپانیا شاهد شعله های خشم معترضان است، موج اعتراضات در شبکه های اجتماعی همچون توئیتر برای آزادی این هنرمند اسپانیایی به راه افتاده است.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که به دلیل سکوتش اعتراض اپوزیسیون راست اسپانیا را برانگیخته بود، سرانجام روز جمعه در برابر اجرای حکم حبس پابلو هاسل، سکوتش را شکست و گفت: خشونت هیچ جایی در دموکراسی ندارد.

از سوی دیگر، پابلو ایگلسیاس رهبر حزب چپ گرای پودموس که در دولت ائتلافی حضور دارد، با انتقاد از حکم زندان علیه هاسل و خشونت پلیس علیه معترضان گفته، اسپانیا شرایط عادی ندارد و دموکراسی در این کشور حاکم نیست.

درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس که از روز سه شنبه (17 فوریه) آغاز شد، منجر به زخمی شدن ده ها تن و بازداشت برخی معترضان شده است.

شهروندان کاتالان اروز یک شنبه (14 فوریه) در میان اختلافات دولت مرکزی اسپانیا و برخی احزاب جدایی طلب، برای انتخاب نمایندگان خود پای صندوق های رأی رفتند. رقابت انتخاباتی کاتالونیا برای تصاحب 135 کرسی مجلس این منطقه برگزار گشت.

با پیروزی احزاب استقلال طلب از یک سو و تساوی 33 کرسی بین سوسیالیست ها و جمهوری خواهان، مجلس کاتالونیا بار دیگر شاهد تنش میان احزاب طرفدار استقلال محلی بدون جدایی از اسپانیا و حامیان تشکیل یک کشور جدید و استقلال کامل از مادرید خواهد بود.

داستان جدایی کاتالونیا از اسپانیا موضوع تازه ای نیست بلکه کاتالان های استقلال طلب به دلایل اقتصادی، تاریخی و فرهنگی از سالها پیش خواهان جدایی از اسپانیا هستند. به زعم بسیاری از کارشناسان، ظهور تمایلات جدایی طلبی در این منطقه برخلاف آنچه که در بسیاری از نظریات تجزیه طلبی تأکید می شود نه ناشی از فقر و برخورداری کمتر آنها از مناطق دیگر، بلکه بالعکس است.، ایرنا

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6315

به "اعتراضات اسپانیا به خشونت کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات اسپانیا به خشونت کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید