ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!

به گزارش نوای پرنده پارسی، نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا می خواهد به کشتی های خودران خود توانایی صحبت کردن و مخابره پیغام های کلامی را بیاموزد.

ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نه تنها کشتی های جنگی رباتیک را توسعه می دهد، بلکه می خواهد به آنها نحوه صحبت کردن را نیز یاد دهد.

نیروی دریایی آمریکا در یک بیانیه تشریح نموده است که چگونه می خواهد کشتی های خودران خود را قادر به برقراری ارتباطات رادیویی کلامی با خدمه سایر کشتی ها کند تا از برخورد احتمالی جلوگیری گردد.

اگر کشتی های خودران بدون سرنشین(USV) بخواهند کاربردی شوند، باید در دنیای واقعی به روشی قابل مقایسه با کشتی های معمولی فعالیت نمایند. این بدان معناست که آنها نه تنها احتیاج دارند که بتوانند بدون برخورد به موانع از نقطه A به نقطه B بروند، بلکه باید بتوانند با سایر وسایل نقلیه دریایی و خدمه کنترل نماینده آنها ارتباط برقرار نمایند.

این بدان معنی است که یک USV باید مقررات بین المللی برای جلوگیری از برخورد دریایی(COLREGS) را رعایت کند که بیانگر این است که چگونه دو کشتی در صورت نزدیک شدن با یکدیگر باید واکنش نشان دهند.

متأسفانه مقررات COLREGS فقط در خصوص نزدیک شدن دو کشتی به یکدیگر، شرایط را معین نموده است و اگر سه کشتی یا بیشتر وجود داشته باشند، مسئله پیچیده می گردد و روال استاندارد این است که خدمه به وسیله پیغام های رادیویی با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و نحوه جلوگیری از مشکل و برخورد را آنالیز نمایند.

این در حالی است کشتی های جنگی خودران نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر به رایانه ها و نرم افزارهایی که بتوانند این کار را انجام دهند، مجهز نیستند و در واقع یک کشتی رباتیک در حال حاضر نمی تواند صحبت کند. بنابراین نیروی دریایی آمریکا برای گذر از این مشکل می خواهد سیستمی را توسعه دهد که کشتی های خودران به وسیله آن بتوانند ارتباطات رادیویی برقرار نمایند.

کشتی های خودران بر اساس این سیستم خواهند توانست گفتار را به متن تبدیل نمایند تا کشتی رباتیک بتواند آن را بفهمد و سپس پیغام مناسب را فراوری کند و برای کشتی های دیگر با صدایی طبیعی بخواند.

نیروی دریایی می گوید که می خواهد یک فرآیند توسعه سه مرحله ای را دنبال کند. در مرحله اول، هدف نشان دادن امکانپذیر بودن این مفهوم و توانایی فهم جمله های متداول بین ملوانان خواهد بود.

پس از اتمام طراحی اولیه، این پروژه به مرحله دوم می رود. در این مرحله یک نمونه اولیه از این فناوری برای آزمایش و ارزیابی در یک رادیو VHF قرار می گیرد. علاوه بر این، سیستم قادر به درک و پاسخ به پیغام های انگلیسی غیربومی خواهد شد. این آزمایش طی سه ماه انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، این پروژه برای یاری به نیروی دریایی متمرکز خواهد شد، زیرا در نهایت به یک سیستم نهایی تبدیل می گردد که می تواند مانند یک انسان با کشتی های دیگر ارتباط برقرار کند.

نیروی دریایی فراتر از کاربردهای نظامی این سیستم، به کاربرد این فناوری در کشتی های غیرنظامی از جمله کشتی های تجاری بدون سرنشین در صورت عدم دسترسی به اتصالات ماهواره ای و کشتی هایی با خدمه اندک نیز می اندیشد.

منبع:ایسنا

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3505

به "ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید