ائتلاف الفتح: آمریکا برای ماندن بلند مدت در عراق برنامه ریزی می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق در سخنانی گفت که خروج آمریکا از پایگاه های جدید و استقرار نیروهای آن در مناطق دیگر بیانگر برنامه ریزی آنها برای ماندن بلند مدت در عراق است.

ائتلاف الفتح: آمریکا برای ماندن بلند مدت در عراق برنامه ریزی می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به نقل از العربی الجدید، کریم المحمداوی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از پایگاه های جدید در عراق اظهار کرد: خروج آمریکا از پایگاه های جدید در عراق خالی از پیغام سیاسی برای طرف های مخالف حضور خارجی در عراق نیست و این اقدام ممکن است برای آرام کردن اوضاع در عراق باشد.

وی در این باره گفت: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد بر خلاف آمریکا که در حال موضع گیری و انتقال نیروهایش در عراق است و دو پایگاه عین الأسد و حریر را با سامانه های پدافندی و پناهگاه های زیرزمینی تجهیز می نماید، خروج توسط کشورهای مختلف عضو ائتلاف بین المللی صورت می گیرد و این مسأله بیانگر برنامه ریزی آنها (آمریکایی ها) برای ماندن بلند مدت در عراق است.

المحمداوی تأکید کرد: نباید به نیروهای آمریکا اجازه داد تا به هر بهانه و دلیلی در پایگاه های نظامی عراق مستقر شوند و مصوبه مجلس در این باره برای دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق لازم الاجرا است و او هیچ گزینه ای جز اجرای این مصوبه ندارد. این مسأله جزو اولویت های گفت وگوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن است که ایالات متحده در کوشش است تا با سوء استفاده از آن و به وسیله انعقاد توافقنامه های جدید ماندن نیروهایش در عراق را تضمین کند.

نماینده مجلس عراق ادامه داد: تعدادی از احزاب سیاسی عراق درصدد ملاقات با الکاظمی هستند تا با وی درباره موضوع حضور خارجی، آگاهی از سقف زمانی مشخص شده برای خروج تمامی نیروهای خارجی و در رأس آنها نیروهای آمریکا گفت وگو نمایند.

ائتلاف تحت امر آمریکا امروز (شنبه) پایگاه البسمایه در جنوب بغداد را به ارتش عراق تحویل داد. این هفتمین پایگاهی است که طی کمتر از شش ماه تحویل عراق شده است.

روز آدینه تحسین الخفاجی، سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک گفت: ائتلاف آمریکا همچنان از عراق در جنگ علیه تروریسم حمایت می نماید. ائتلاف آمریکا به زودی پایگاه هایی را براساس توافق میان دولت و واشنگتن تحویل خواهد داد. جدول زمانی برای تحویل این پایگاه ها وجود دارد.

وی گفت: دولت و ائتلاف به موعد تحویل پایگاه ها پایبندند و هماهنگی بالایی در این راستا وجود دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4801

به "ائتلاف الفتح: آمریکا برای ماندن بلند مدت در عراق برنامه ریزی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف الفتح: آمریکا برای ماندن بلند مدت در عراق برنامه ریزی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید