آشنایی با کارهای وقت تلف کن
به گزارش نوای پرنده پارسی، انجام روزانه کارهای وقت تلف کن و بی فایده موجب هدر رفتن زمان و در نتیجه نرسیدن به موفقیت ها در زندگی می باشد، با شناخت این فعالیت ها از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاره ،همه ما آرزو داریم که در زمینه ای خاص در زندگی خود پیروز شویم . ممکن است این پیروزیت در زمینه تجارت ، ورزش ، هنر، ساخت و ساز، موسیقی و یا کشاورزی باشد . این فعالیت ها مستلزم کوشش ، تمرکز و سطح بالای عملکرد ما هستند .
راستا پیروزیت همواره با پیروزی ، شکست ، حواس پرتی و هدر رفتن زمان همراه است و در بیشتر مواقع ، دلیل شکست ما حواس پرتی و هدر رفتن زمان است . این دو عامل مخرب ترین عوامل در راستا پیروزیت هستند و در صورت عدم کنترل این عوامل حتی پیروز ترین افراد هم در رسیدن به اهداف خود شکست می خورند . امروزه در محل های کار شاهد اتلاف وقت و حواس پرتی هستیم . ...
6 عادت و کار وقت تلف کن که از همین امروز باید ترکشان کنید
1. به تعویق انداختن کارها
به تعویق انداحتن کار ها ، قاتل زمان است . به تعویق انداختن یعنی کار امروز را به فردا انداختن و با به تعویق انداختن کار ها شخص آغاز به تنبلی می کند و این امر باعث از بین رفتن شانس پیروزیت او می گردد .برای جلوگیری از تعلل ، به سادگی کارها ی عظیم را به کار های کوچک تقسیم بندی کنید و با توجه به اهمیت هر یک از این بخش های کوچک انجام دادن آن ها را برای خود الویت بندی کنید .
برای مثال می توانید روز خود را با انجام مهم ترین و حساس ترین قسمت آغاز کنید زیرا بدن انسان در صبح از انرژی بیشتری برای انجام کار ها برخوردار است و پس از آن می توانید به انجام کار های کم اهمیت تر بپردازید و با انجام کار های عظیم در بخش های کوچک ، می توانید در مدت زمانی کوتاه کار های زیادی انجام دهید .
2. گوش دادن به نظرات خیلی زیاد
متخصصان جوان و یا کارافرینان معمولا در این دام می افتند . این که از افراد زیادی بخواهید که درباره سرمایه گذاری تان نظر بدهند کار کاملا اشتباهی است زیرا فقط تعداد کمی از این افراد حرفه ای و وارد هستند، در حالی که بیشتریت آن ها برای شما مضرند .
دریافت بازخورد در خصوص اقدامات خود بسیار مهم است و با این وجود باید بدانید که چگونه توصیه های مفید و کارآمد را از توصیه های اشتباه فیلتر کنید .
پذیرفتن یک نظر اشتباه در خصوص فعالیت های تان ممکن است باعث به وجود آمدن شک در شما گردد و شما را از هدف اصلی و رسیدن به پیروزیت بازدارد و برای جلوگیری از این امر، فقط تعداد مشخصی از افراد را انتخاب کنید که بتوانید در خصوص تصمیمات و اقدامات حرفه ای خود از آن ها مشورت بخواهید .
3. ایمیل های غیر ضروری
یکی از روش های ارتباط برقرار کردن مدرن در محل های کار ایمیل است اما متاسفانه ما وقت زیادی را صرف جستجوی ایمیل ها می کنیم و این کار نه تنها وقت ما را هدر می دهد بلکه از هدف اصلی خود دور خواهد نمود و طبق مطالعات اجرا شده ، خواندن ایمیل های بی ربط باعث کاهش تمرکز کارمندان و کاهش بازدهی آن ها حین کار می گردد و علاوه بر این در بیشتر موارد بیشتر ایمیل های ارسال شده در یک دفتر کار معمولی مربوط به کارکنان همان دفتر است و این بدان معنی است که اطلاعاتی که در آن ها وجود دارد می توانست به روشی متفاوت ابلاغ گردد و خوشبختانه یک راه چاره مناسب برای جلوگیری از اتلاف وقت ایمیل ها وجود دارد، که بهتر است در آغاز کار سراغ ایمیل ها نروید و بعد از حداقل 1 ساعت کار مفید نگاهی به صندوق ورودی ایمیل خود بی اندازید .
این امر به شما امکان می دهد تا به جای غرق شدن در صندوق ورودی ایمیلتان ، تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشید .
4. اینترنت
یکی از عواملی که باعث ایجاد ساعت ها حواس پرتی از کار در کارمندان می گردد اینترنت است . رفتن به اینترنت برای جستجو رسانه های اجتماعی خود ، حواس پرتی عظیمی است که ما با آن سر و کار داریم . طبق تحقیقات اجرا شده 80% از زمانی که کارمندان در اینترنت می گذرانند ، هیچ ارتباطی با کار حرفه ای آن ها ندارد .
اینترنت سایت های جذابی مانند صفحات رسانه های اجتماعی ، سایت های ورزشی، پرتال های خبری . . . . دارد که برای جلوگیری از این حواس پرتی می توانید از برنامه هایی که می توانند این امکان را برای شما فراهم نمایند که هر روز مقدار مشخصی از زمان خود را صرف گشت و گذار در اینترنت کنید ، استفاده نمایید .
5. نداشتن برنامه و یا برنامه ریزی درست
یکی از راه هایی که از طریق آن می توانید زمان خود را در طول روز مدیریت کنید، برنامه ریزی است. برنامه یک راهنمای گام به گام در خصوص چگونگی انجام وظایف خود در طول روز است . بی برنامگی ، راهی مطمئن برای اتلاف وقت شماست و بدون برنامه کار های شما بدون نظم خواهند بود و همچنین ممکن است برای بعضی کارها زمان زیادی صرف کنید و این گونه از انجام باقی کار ها غافل شوید .
همانطور که در نمناک اشاره نموده ایم این باعث می گردد که شما در انجام کار های خود ناکار آمد باشید و در رسیدن به هدف خود شکست بخورید . یک برنامه ریزی بد هم همان نتیجه را در پی خواهد داشت و پس بهتر است هر شب قبل از خواب برنامه خوبی برای روز بعد خود ترتیب دهید .
این به شما این امکان را می دهد که خود را برای انجام کارهایی که موظف به انجام آن ها هستید ، آماده کنید و علاوه بر این شما می توانید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که کار هایی که از اهمیت بالایی برخور دارند، زودتر از باقی کار های کم اهمیت تر انجام شوند و زمان بیشتری به آن ها در مقایسه با باقی کارها اختصاص دهید و که این یک روش خوب برای جلوگیری از اتلاف وقت است .
6. جلسات در محل کار
تقریبا 42% از کارکنان امروزه موافقند که جلسات در محل کار بهره وری را کاهش می دهد . آن ها همچنین معتقدند که این کنوانسیون ها باعث اتلاف وقت نیز می شوند و با وجود ارائه اطلاعات مهم در خصوص شرکت هرازگاهی جلسات در محل کار می تواند وقت کارکنان شرکت را تلف کند .
بنابراین می توانید با پرس و جو در خصوص دستور کار میزبان جلسه ، از این اتلاف وقت جلوگیری کنید و همچنین می توانید با پرس و جو درباره اطلاعات جلسه ، اگر نیازی به حضور شما نیست در جلسه حضور پیدا ننموده و به انجام کار مفید تری بپردازید .
همنیطور می توانید از بعضی همکاران خود در جلسه حضور دارند بخواهید که بعد از اتمام جلسه اطلاعات داده شده در جلسه را به شما انتقال دهند که این کار باعث جلوگیری از اتلاف وقت شده و به شما این امکان را می دهد تا وقت خود را به روشی عاقلانه تر سرمایه گذاری کنید .
در نتیجه . . .
شاید موارد گفته شده به ظاهر ساده برسند اما در واقع طبق نظر افراد پیروز جهان حواس پرتی ها و اتلاف وقت دلیل اصلی رکود و عدم پیروزیت بسیاری از مشاغل است . ما با هوشیاری و دور بودن از آن ها می توانیم در زندگی حرفه ای خود پیروز تر شویم و علاوه بر این، نکاتی وجود دارد که به شما یاری می کند تا از سرگرمی یا هدر رفتن وقت در محل کار خودداری کنید که آن ها را می توانید در زندگی روزانه خود به کار بگیرید .
منبع: جام جم آنلاینپری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری