یونسکو رشتی ها را تهدید کرد ، امتیاز شهر جهانی خلاق خوراک از رشت گرفته می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه یونسکو تهدید به پس دریافت امتیاز شهر خلاق خوراک از رشت نموده است گفت: معرفی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک دنیا تأثیری در جذب گردشگر خارجی نداشت.

یونسکو رشتی ها را تهدید کرد ، امتیاز شهر جهانی خلاق خوراک از رشت گرفته می گردد

خبرنگاران - شهرود امیرانتخابی از تهدید یونسکو مبنی بر پس دریافت امتیاز شهر خلاق خوراک جهان از شهرداری رشت اطلاع داد و گفت: این اتفاق به این علت افتاده که در سال های اخیر و پس از ثبت شدن نام رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک جهان هیچ کار مثبتی در این زمینه انجام نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه شهرداری رشت برای از دست ندادن این امتیاز باید به سرعت یکسری مستندات به یونسکو ارائه دهد گفت: شهرداری می تواند اقداماتی که میراث فرهنگی در حوزه خوراک شناسی انجام داده است را دریافت و سپس آن را در قالب مستندات در اختیار نماینده یونسکو در ایران قرار دهد. امیدواریم با انجام این اقدامات، امتیاز شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک جهان از دست نرود.

مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه عدم وجود شهردار به مدت طولانی، نبود ثبات مدیریتی لازم و عدم برنامه ریزی درست از جمله دلایلی است که نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم به تسنیم گفت: یونسکو، شهرداری رشت را دستگاه مسئول می داند و اداره کل میراث فرهنگی گیلان مسئولیتی در این زمینه ندارد.

وی عدم ورود گردشگر خارجی به استان گیلان و شهر رشت با هدف مشاهده شهر خلاق خوراک جهان را مورد اشاره قرار داد و عنوان نمود: برخلاف شهر رشت که از سال 94 تاکنون هیچ استفاده ای از این فرصت جهانی نکرده است بسیاری از شهرهای دیگر جهان با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی میزبان میلیون ها گردشگر خارجی بوده اند.

منبع: چمدان
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2961

به "یونسکو رشتی ها را تهدید کرد ، امتیاز شهر جهانی خلاق خوراک از رشت گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونسکو رشتی ها را تهدید کرد ، امتیاز شهر جهانی خلاق خوراک از رشت گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید