یونان متهم به حیوان آزاری برای مقاصد گردشگری

به گزارش نوای پرنده پارسی، بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران (PETA) ضمن انتشار یک ویدیو مقامات یونان را به سرپوش گذاشتن بر حیوان آزاری و رفتار ظالمانه ای که با الاغ های مشهور جزیره سانتورینی می گردد، متهم نموده است.

یونان متهم به حیوان آزاری برای مقاصد گردشگری

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش ایسنا، سانتورینی، جزیره ای در یونان با کوچه های سنگفرش شده، روستاهای سراسر سفیدپوش و غروبی خیره نماینده مقصد مشهوری برای گردشگران است که گر چه مکانی دنج و آرام در جنوب شرقی دریای اژه محسوب می گردد اما فعالان حقوق حیوانات مقامات آن را به سوء استفاده و رفتار نامناسب با الاغ هایی متهم نموده اند که یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره محسوب می گردد و از گونه های در معرض خطر به شمار می رود.

مقامات یونانی این جزیره همچنین از این بابت که مانع فعالیت های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در این جزیره می شوند و فشار بیش از حدی به الاغ ها برای جابه جایی گردشگران و بارها به آن ها وارد می نمایند، سرزنش می شوند.

این اتهامات حدود یک سال پس از آن وارد شده که دولت یونان با تظاهرات خشونت آمیز جدید و انتقادهای بین المللی روبرو شده است و اقداماتی فوری از جمله ممنوعیت حمل بار سنگین توسط الاغ ها را به منظور حفاظت از این گونه های در معرض خطر نسبت به سوء استفاده ها تصویب کرد.

با این حال فعالان حقوق حیوانات می گویند پس از تصویب این قانون هنوز هیچ تفاوتی در رفتار با الاغ های این جزیره احساس نمی گردد چرا که مقامات به نوعی با آگاهی چشم خود را بر این حیوان آزاری ها برای کسب سود بیشتر و رونق گردشگری می بندند.

سال ها فعالیت مسالمت آمیز فعالان زیست محیطی و حقوق حیوانات به منظور توقف این حیوان آزاری ها در سانتورینی هیچ فایده ای نداشته است و این موضوع فعالان را بر آن داشته تا به تظاهرات، فشارها و اقدامات خشونت آمیزتری علیه مقامات محلی یونانی روی بیاورند.

کارشناسان بر این باورند در صورتی که الاغ های جزیره سانتوینی رها نشوند، این گونه از الاغ ها به زودی منقرض خواهند شد.

الاغ ها زمانی کلید حمل و نقل و کشاورزی در این جزیره محسوب می شدند اما در دهه های اخیر به دلیل مدرنیزه شدن و فشارهای ناشی از گردشگری که به این الاغ ها وارد شده، جمعیتشان با کاهش شدیدی روبرو شده است. طبق داده های دانشگاه آتن، جمعیت الاغ های این گونه تنها در نیم قرن اخیر کاهش 96 درصدی داشته است، به طوری که از 508 هزار راس در سال 1955 میلادی به حدود 12 هزار راس در سال 2015 میلادی رسیده است. از این میان حدود 2000 راس در جزیره سانتورینی باقی مانده اند که بزرگ ترین جمعیت الاغ های این گونه در معرض خطر را در یونان تشکیل می دهند.

به گفته فعالان حقوق حیوانات الاغ های جزیره سانتورینی یونان روزانه مجبور به حمل صدها گردشگر هستند و در حالی که از استراحت و آب و غذای کافی محروم هستند، هر روز تا 20 ساعت به حمل مسافر و بار مشغول هستند. زمانی که این حیوانات به دلیل کار بیش از حد و طاقت فرسا بیمار و ناتوان یا با شکستگی استخوان هایشان روبرو می شوند، بدون دریافت هیچ گونه درمانی در جزیره رها می شوند.

در سال 2015 میلادی و با افزایش توجه جهانیان به حقوق حیوانات، یونان نیز با جریمه هایی به مبلغ 15 هزار یورو و حبس پنج ساله، حیوان آزاری را جرم انگاری کرد. همچنین تحت تدابیر سال گذشته این کشور صاحبان الاغ ها باید به حیوانات خود فرصت های نیم ساعته برای استراحت بدهند و کار کشیدن از آن ها را در دماهای بسیار بالا محدود نمایند همچنین بارگیری این الاغ ها با محموله های بیش از 100 کیلوگرمی یا بیش از یک پنجم وزن آن ها ممنوع شده است.

بنابر گزارش دویچه وله، با وجود تدابیر دولت یونان برای جلوگیری از این حیوان آزاری ها، فعالان حقوق حیوانات می گویند عدم اجرای مجازات های افراد دستگیر شده در این راستا به توقف این فعالیت ها منجر نشده است و بومیان جزیره سانتورینی نیز مدعی شده اند که کسب و کار آن ها باعث توجه بیشتر به این گونه از حیوانات و کوشش برای حفظ آن ها می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1363

به "یونان متهم به حیوان آزاری برای مقاصد گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان متهم به حیوان آزاری برای مقاصد گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید