کرونا ، دولت نجات ملی یمن فعالیت بعضی مراکز تجاری را به 12 ساعت کاهش داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مقامات نجات ملی یمن اظهار داشت که به منظور مقابله با شیوع کرونا، فعالیت بعضی بازارها و مراکز تجاری از شش صبح تا شش عصر خواهد بود.

کرونا ، دولت نجات ملی یمن فعالیت بعضی مراکز تجاری را به 12 ساعت کاهش داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته فنی مبارزه با بیماری های واگیر در دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) اظهار داشت که در راستای مقابله با شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل این دولت، تصمیم گرفته است که مراکز تجاری و بازار پوشاک و مایحتاج عید فطر تا انتها ماه مبارک رمضان 12 ساعت تعطیل باشند.

قرار است این 12 ساعت از شش صبح تا شش بعد از ظهر، به منظور تغییر ساعات خرید و فروش به ساعاتی که ازدحام در آن کم است، خواهد بود و با هرگونه تجمع و ازدحام برخورد خواهد شد. عمده فعالیت ادارات و کسبه در یمن بعد از ظهر و عصر است.

این کمیته همچنین تصمیم گرفته فعالیت رستوران ها و تهیه غذاها به سرویس بیرون بر محدود شده و سرو غذا در داخل ممنوع گردد.

مقامات دولت نجات ملی یمن می گویند اقدامات پیشگیرانه در حال آنالیز است و به زودی تصمیاتی در مورد فعالیت بعضی از بازارها نیز گرفته خواهد شد.

کمیته مقابله با بیماری های واگیر ضمن درخواست از یمنی ها برای عمل به توصیه ها، از ضدعفونی مناطق و محلات و معابر در شهرهای مختلف یمن اطلاع داد.

حدود دو هفته پیش بود که اولین مورد ابتلا به کرونا در شهر صنعاء، پایتخت دولت نجات ملی در یک مهاجر سومالیایی ثبت شد. با این حال مناطق تحت نفوذ دولت مستعفی (دولت منصورهادی) نزدیک به دو ماه پیش اولین مورد ابتلا به کرونا را در استان حضرموت ثبت کرد.

از شهر عدن که تحت سیطره شبه نظامیان یمنی مورد حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب است، خبرهای نگران کننده ای در مورد شیوع کرونا می رسد.

منابع یمنی می گویند اوضاع این شهر به شدت رو به وخامت بوده و شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 رو به افزایش است. طی دیروز فقط در عدن ده نفر مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شش مورد دیگر در استان لحج بوده است و سه نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده اند.

آمار دقیقی از میزان مبتلایان و فوتی های کرونا در هیچ یک از مناطقه سه گانه نفوذ یمن (دولت نجات ملی؛ دولت مستعفی و مناطق تحت کنترل شورای انتقالی) وجود ندارد و نبود زیرساخت ها و امکانات لازم مانند دستگاه تنفس و تخت، کار را برای کادر بیمارستانی سخت نموده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از 38 مرکز قرنطینه و نگهداری بیماران مبتلا به کرونا، 13 مرکز فعال است و تنها چهار مرکز آزمایشگاهی قادر به انجام تست بر روی افراد مشکوک هستند و در کل 520 تخت در مراکز آی سی یو و 154 دستگاه تنفسی وجود دارد.

یمن فقیرترین کشور عربی است و جنگ عربستان سعودی علیه این کشور طی بیش از پنج سال گذشته، باعث تخریب زیرساخت های بیمارستانی یمن شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4607

به "کرونا ، دولت نجات ملی یمن فعالیت بعضی مراکز تجاری را به 12 ساعت کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، دولت نجات ملی یمن فعالیت بعضی مراکز تجاری را به 12 ساعت کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید