کاهش 6 درجه ای دما در شمال شرق کشور

به گزارش نوای پرنده پارسی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می گردد دوشنبه 19 فروردین دمای استان های شمال شرق شامل گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، 4 تا 6 درجه کاهش داشته باشند.

کاهش 6 درجه ای دما در شمال شرق کشور

به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه روز یکشنبه گفت: با توجه به این روند کاهشی دما، امروز دمای مشهد به 22 درجه، فردا 18 و پس فردا به 15 درجه بالای صفر و بجنورد امروز 19 و فردا 14 درجه می گردد.

وی گفت: امروز به جز شمال غرب و جنوب شرق، سایر مناطق کشور بارش خواهند داشت و شدت بارش ها امروز در غرب خراسان شمالی، شمال شرق گلستان، بخش هایی از لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و غرب چهار محال و بختیاری خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور موجب بارش باران می گردد که شدت بارش ها در شمال شرق، شرق سواحل خزر، شمال سمنان، شرق یزد، غرب کرمان و بخش هایی از کهگیلویه و بویراحمد و فارس خواهد بود.

به گفته وی، پس فردا یعنی سه شنبه فعالیت این سامانه در شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور خواهد بود.

رگبار و رعد و برق در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: پیش بینی می گردد امروز در تهران در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ دهد؛ همچنین فردا هوا نیمه ابری، ابری گاهی با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید همراه باشد که فردا اوایل شب، روند تدریجی کاهش دما را خواهیم داشت و سه شنبه آسمان تهران صاف می گردد.

وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران در مهرآباد 17 درجه و شمیرانات 16 درجه می گردد که فردا بیشینه دما در فرودگاه مهرآباد سه درجه افزایش خواهد داشت. همچنین کمینه دمای امروز مهرآباد 13 و شمیرانات 10 درجه خواهد بود که پیش بینی می گردد دمای این مناطق فردا به ترتیب به 18 و 16 درجه افزایش یابد.

نقشینه گفت: ارومیه با دمای 3 درجه بالای صفر و بندرعباس با 36 درجه بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1090

به "کاهش 6 درجه ای دما در شمال شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 6 درجه ای دما در شمال شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید