چگونه در چین سالم غذا بخوریم

به گزارش نوای پرنده پارسی، غذا خوردن سالم در چین

ممکن است حرف های منفی زیادی درباره غذاهای چینی شنیده باشید و نگران این شده باشید که این غذاها ممکن است برای سلامتی شما مشکلاتی را به وجود بیاورد، در این پست می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که چگونه می توانیم در چین غذاهای ناسالم نخوریم و غذاهای چینی را تبدیل به نقطه عطف سفر خود کنیم پس با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه در چین سالم غذا بخوریم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1- خوردن چه غذاهایی ناسالم است

قبل از پیدا کردن یک رژیم غذایی سالم باید بدانید که چه غذاهایی را نباید بخوریم اول باید سه واقعیت درباره خوردن ناسالم را بدانید:

  • ادویه اضافه و روغن نخورید

ادویه: یکی از عادت های بد غذایی مردم چین این است که آن ها معمولا نمک اضافی و سس سویا به غذاهای خود اضافه می نمایند، برخی از آشپزها به غذا منوسدیم گلوتامات اضافه می نمایند تا غذا خوشمزه تر گردد که معمولا این کار در رستوران ها انجام می گردد.

اضافه کردن نمک و منوسدیم گلوتامات زیاد افزایش فشار خون می آورد و به همین دلیل برخی از رستوران ها به جای منوسدیم گلوتامات از عصاره مرغ استفاده می نمایند.

روغن: برخی از غذاهای خیابانی به ویژه غذاهایی که باید در روغن زیاد سرخ گردد مسائل چربی خون ایجاد می نمایند و برخی از فروشندگان غذاهای خیابانی هم از یک روغن بارها و بارها برای سرخ غذا استفاده می نمایند که اصلا سالم نیست.

پس می توانید برای در امان ماندن از آسیب های غذایی از آشپز بخواهید که نمک و منوسدیم گلوتامات زیاد به غذا اضافه نکند، اگر معده قوی ای ندارید از غذاهای خیابانی استفاده نکنید، غذا را خودتان بپزید.

  • از چوب های غذای یکبار مصرف و کاسه کاغذی اجتناب کنید

  • در سر میز از غذاهای مصرف شده دیگران نخورید

2- از غذاهای سالم و خوشمزه چینی لذت ببرید

غذایی با گوشت و سبزیحات: آشپزهای چینی به ترکیب مواد در هر غذا دقت می نمایند، معمولا غذاها از بیش از دو مواد درست می گردد تا رنگ، بو و عطر مناسبی داشته باشد، چینی ها عادت دارند که گوشت را با سبزیحات می پزند چون سبزیجات می تواند جذب چربی گوشت را کاهش دهد و گوشت هم سبزیجات را خوشمزه می نماید، می توانید هم گوشت و هم سبزیجات را در غذای خود داشته باشید.

غذایی که کاملا پخته شده: بیشتر غذاهای چینی پخته می گردد و فقط غذاهای کمی هستند که خام خورده می شوند، با اینکه پختن غذا مواد مغذی آن را کم می نماید اما باکتری های مواد خام بخصوص گوشت را از بین می برد.

موتد غذایی دارویی: بسیاری از چینی ها معتقدند که اگر بیماری با غذا خوب می گردد نباید دارو خورد، غذاهای سالم زیادی وجود دارند که گاهی برای درمان مورد استفاده قرار می گیرند، آشپزهای چینی علاقه دارند که برای درمان، گیاهان دارویی را به سوپ اضافه نمایند.

زیاد درباره غذا نگران نباشید غذاهای سالم و خوشمزه چینی زیادی وجود دارد و این غذاها می تواند نقطه عطف سفر شما به چشن شوند.

3- توصیه هایی برای رژیم چینی

آب: از هر شیر آبی آب نخورید و از یخ های ارزان قیمت اجتناب کنید، می توانید از آب معدنی یا آب های جوشیده بهره ببرید.

صبخانه: صبحانه را در رستورانی تمیز بخورید یا نان را از نانوایی بخرید و صبحانه ای چینی مثل رشته سوپ را امتحان کنید.

غذای خیابانی: زیاد از غذاهای خیابانی استفاده نکنید و از کباب های خیابانی هم اجتناب کنید.

غذای تند:اگر غذای تند دوست دارید یادتان باشد که هرگز از خورشت های تند نخورید و خورشت های غیر تند را امتحان کنید.

آلرژی: اگر به غذا آلرژی داشته باشید نمی توانید از مسافرت خود لذت ببرید پس بهتر است که از راهنمای مسافرتی بهره ببرید تا از خوردن غذاهایی که ممکن است به آن ها آلرژی داشته باشید اجتناب کنید.

داروی معده: اگر نگرانید که معده شما ممکن است به غذاهای چینی عادت نداشته باشد از شربت های ضد سوءهاضمه بهره ببرید.

منبع: chinahighlights.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2205

به "چگونه در چین سالم غذا بخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در چین سالم غذا بخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید