پلی در اسپانیا که 6000 سال قبل ساخته شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا/ این خبر پیرامون پلی در اسپانیا که 6000 سال قبل ساخته شد، برای شما نگارش گشته است.

پلی در اسپانیا که 6000 سال قبل ساخته شد

نتایج یک تحقیق نو نشان می دهد یک پل سنگ آهک، ساخت انسان که غرق شده و در داخل غاری در جزیره ای واقع در اسپانیا کشف شده، بسیار قدیمی تر از آن چیزی است که قبلا تصور میشد و قدمت زمان سکونت انسانها را در این مکان افزایش داده است.

لایوساینس نوشت، محققان این پل سنگ آهکی را در سال 2000 در جریان کاوش در آب های غاری واقع در مایورکا، جزیره ای مدیترانه ای در نزدیکی شرق اسپانیا کشف کردند. در آن موقع محققان اعلام کردند که این پل 7.6 متری که از تکه سنگ های بزرگ تشکیل شده است، حدود 4400 سال قبل ساخته شده است.

باستان شناسان در آن موقع معین قدمت را به یاری تکه سفال هایی که درون غار کشف نموده بودند، انجام دادند اما اکنون محققان به این نتیجه رسیده اند که این معین قدمت اشتباه بوده است.

اگرچه مایورکا جزیره ای بزرگ است اما یکی از آخرین جزیره هایی بود که در دریای مدیترانه به سکونتگاه تبدیل شد. با این وجود، قبرس و کرت به عنوان نخستین جزایر این منطقه در نظر گرفته می شوند و براساس مطالعه ای که در مجله ساینس صورت گرفته است، دست کم 9 هزار سال پیش به عنوان محل سکونت انتخاب شده اند.

محققان برای معین زمان دقیق ساخت این پل با آنالیز مواد معدنی که با نام غار سنگ نیز شناخته می شوند به این نتیجه رسیدند که این پل در حوالی 6 هزار سال قبل ساخته شده است که در این صورت زمان حضور انسان در جزیره به یک هزار و 600 سال قبل تر از آنچه که پیش تر تصور میشد باز می گردد.

به گفته محققان، برای معین اینکه چرا مایورکا دیرتر از سایر جزایر به عنوان سکونتگاه انتخاب شد، باید تحقیقات بیشتری انجام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1403 بروزرسانی: 13 شهریور 1403 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7882

به "پلی در اسپانیا که 6000 سال قبل ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی در اسپانیا که 6000 سال قبل ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید