هفته کاری در بلژیک چهار روزه شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، بلژیک به هفته کاری چهار روزه برای افزایش انعطاف پذیری کاری پسا کرونا مجوز می دهد و کارمندان بلژیکی پس از اینکه دولت بر سر یک توافق نامه کار نو با هدف ایجاد انعطاف پذیری در بازار کار غیرقابل انعطاف به توافق رسید، می توانند به مدت چهار روز کار نمایند.

هفته کاری در بلژیک چهار روزه شد

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، پس از اینکه دولت فدرال ائتلاف هفت حزبی او یک شبه به توافق رسید، گفت که همه گیری ویروس کرونا مردم را مجبور نموده است که انعطاف پذیرتر کار نمایند و زندگی خصوصی و کاری خود را با هم ترکیب نمایند.

او گفت: این منجر به راه های جدیدی برای کار شده است و کارمندانی که درخواست می نمایند در صورت موافقت اتحادیه های کارگری می توانند به جای حداکثر 8 ساعت در روز تا 10 ساعت در روز کار نمایند تا با همان حقوق یک روز کمتر در هفته کار نمایند.

بلژیکی ها بعلاوه می توانند در یک هفته بیشتر و در هفته بعد کمتر کار نمایند و این موضوع، به افراد امکان می دهد زندگی کاری و خصوصی خود را بهتر مدیریت نمایند.

داشتن انعطاف پذیری به کارمندان در واقع یک ایده عالی است تا بتوانند خود را بهتر سازماندهی نمایند و یک آخر هفته سه روزه داشته باشند.

این قرارداد بعلاوه حق قطع ارتباط پس از ساعات کاری عادی را برای شرکت هایی با بیش از 20 کارمند ارائه می دهد. در سال 2030 نرخ اشتغال بلژیک 80 درصد است و این در مقابل 71.4 درصد سرانجام سال گذشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7575

به "هفته کاری در بلژیک چهار روزه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته کاری در بلژیک چهار روزه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید