هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ خطر پیش روی آمریکای لاتین در بحران کرونا

به گزارش نوای پرنده پارسی، سازمان جهانی بهداشت درپی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، هشدار داد که سیستم مراقبت های بهداشتی در کشورهای آمریکای لاتین با خطر فروپاشی به دلیل شیوع این ویروس روبرو است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ خطر پیش روی آمریکای لاتین در بحران کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، در حالی کووید 19 در کشورهای آمریکایی خودنمایی می نماید که دیگر بخش های دنیا پس از هفته ها قرنطینه و محدودیت های اعمال شده، به شرایط نسبتا عادی بازمی گردند.

این بیماری همه گیر از زمان شیوع در چین در اواخر سال 2019 تا به امروز جان بیش از 377 هزار نفر را گرفته و دستکم 6 میلیون و 300 هزار نفر را مبتلا نموده است.

به گفته مایکل رایان مدیر اورژانس سازمان دنیای بهداشت، 4 کشور از 10 کشوری که شمار مبتلایان به کرونا در آن بالاست، در آمریکای لاتین هستند.برزیل، پرو، شیلی و مکزیک بیشترین شمار مبتلایان را دارند؛ اما آمار ابتلا در آرژانتین، بولیوی، کلمبیا و هائیتی رو به افزایش است.

رایان گفت: کشورها باید سخت کوشش نمایند تا ابعاد ابتلا را دریابند و همچنین سیستم های بهداشتی کم کم تحت فشار قرار می گیرند.

بیش از یک میلیون نفر ابتلا و افزون بر 50 هزار مورد مرگ ومیر ناشی از کووید 19 در این منطقه به ثبت رسیده است.

در حالی که بیش از نیمی از این موارد ابتلا و نزدیک به 60 درصد از موارد مرگ ومیر مربوط به برزیل است، شهردار ریودوژانیرو روز دوشنبه گفت که این شهر محبوب گردشگری از روز سه شنبه(13 خرداد) به تدریج سخت گیری های کرونایی و قرنطینه را کاهش می دهد و این کار با بازگشایی اماکن عبادتگاهی و ورزش های آبی انجام می گردد.

مکزیک نیز از روز دوشنبه، بازگشایی بعضی بخش ها، فعالیت دوباره صنعت اتومبیل سازی، ازسرگیری فعالیت معدن و ساخت وساز را شروع نموده آن هم در حالی که بیش از 10 هزار مورد مرگ ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

در همین حال، مدیر اورژانس سازمان دنیای بهداشت هشدار داد که این منطقه با مبارزه ای سخت در هفته های پیش رو روبرو است.

وی گفت: معتقد نیستم که به اوج ابتلا در این منطقه رسیده باشیم و نمی توانم زمان دقیق آن را پیش بینی کنم.

با این همه، در اروپا از روسیه گرفته تا فرانسه، ایتالیا و انگلیس، کشورهای اروپایی خروج از قرنطینه را شروع نموده و با احتیاط به زندگی عادی پساکرونا بازگشته اند.

در اغلب کشورهای شرق آسیا نیز سرعت موارد ابتلا در هفته های اخیر رو به کندی گذاشته، اما تجمع های گروهی همچنان در معرض محدودیت های کرونایی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4659

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ خطر پیش روی آمریکای لاتین در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ خطر پیش روی آمریکای لاتین در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید