نوشتن انتها نامه را چگونه آغاز کنیم؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، قبل از شروع کارهای پایان نامه کارشناسی ارشد، اولین قدم انتخاب موضوع پژوهش است.

نوشتن انتها نامه را چگونه آغاز کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه پایان نامه گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، نگارش پایان نامه ازجمله موارد تخصصی است که اغلب دانشجویان در نحوه نگارش علمی آن با مشکلاتی روبرو هستند، از انتخاب عنوان گرفته تا نگارش بخش های مختلف پایان نامه و اصلاحات تخصصی مربوط به آن، ازاین رو خبرگزاری خبرنگاران بر آن است تا با ارائه سلسله مباحثی در رابطه با نحوه نگارش پایان نامه و نکاتی که در این خصوص دانشجویان باید بدانند، چراغ راهی برای علاقه مندان به نگارش دقیق و تخصصی پایان نامه ها باشد.

پس از خواندن این گزارش دانشجویان و علم دوستان با مراحل شروع نگارش پایان نامه آشنا خواهند شد.

انتخاب موضوع پایان نامه

قبل از شروع کارهای پایان نامه کارشناسی ارشد، اولین قدم انتخاب موضوع پژوهش است. برای این کار لازم است تا دانشجو برای خود یک استاد راهنما انتخاب کند.

استاد راهنما با توجه به زمینه کاری خود، تعدادی از مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی معتبر را به دانشجو می دهد و از او می خواهد که این مقالات را یک مطالعه سطحی (چکیده، تعاریف اصلی و مقدمه فصل اول را بخواند) کند.

بعد از این مرحله دانشجو با توجه به علاقمندی های پژوهشی خود یک یا احتمالا 2 مقاله در حیطه و اسکوپ رشته خود انتخاب می کند. بهتر است که انجام پایان نامه را به ترم آخر موکول نکنید و از ترم 3 شروع کنید تا پس از اتمام پایان نامه زمان برای استخراج و چاپ مقاله داشته باشید.

نوشتن پروپوزال

بعد از انتخاب موضوع پایان نامه، کار انجام پایان نامه شروع می شود. اگر زبان انگلیسی شما (معمولا زبان مقالات بین المللی انگلیسی است) تا حدی خوب باشد، وقت خود را صرف این که مقاله را دقیقا ترجمه نماید و روی کاغذ بنویسید نخواهید داشت و با خواندن بخش چکیده مقاله خواهید فهمید که آیا این مقاله به درد شما خواهد خورد یا نه.

دانشجو باید مطالعات کافی در زمینه موضوع انتخابی خود داشته باشد تا بتوانید پروپوزال خود را بنویسید.

انتهای پیام/4133

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4234

به "نوشتن انتها نامه را چگونه آغاز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشتن انتها نامه را چگونه آغاز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید