نور جوشکاری چه آسیبی به چشم ها وارد می نماید؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، حتما برای شما هم رخ داده است که به طور اتفاقی از محلی گذر کنید که عمل جوشکاری در آنجا اتفاق می افتد و نگاهتان به طور ناخواسته به نور منعکس شده ناشی از جوشکاری جلب شده است. اما آیا با عوارض این اتفاق و به شکل گسترده تر با عوارضی که شغل جوشکاری می تواند داشته باشد، آشنا هستید؟

نور جوشکاری چه آسیبی به چشم ها وارد می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، حتما باید هنگام جوشکاری از عینک های محافظ استفاده گردد. نکته قابل توجه در این میان آن است که در صورتی که فرد پس از جوشکاری دچار دردهای چشمی گردد، به هیچ عنوان نباید اقدام به مصرف خودسرانه قطره های مسکن چشمی کند.

بعضی از قطره های مسکن چشمی باعث آسیب های جدی به چشم می شوند تا حدی که ممکن است آسیب ها باعث شوند فرد احتیاج به پیوند قرنیه داشته باشد. هنگامی که فرد دچار برق زدگی ناشی از جوشکاری شده باشد، باید چشمش به مدت 24ساعت با پانسمان چشمی بسته باشد. پس از 24ساعت درد چشمی کاهش می یابد و در صورتی که درد کاهش پیدا نکرد و یا فرد افزایش درد چشمی را احساس کرد باید فورا به درمانگاه اورژانس چشمی مراجعه کند.

بنابر اعلام بخش آموزش بیمارستان فارابی، در صورتی که در دراز مدت هنگام جوشکاری از عینک های ایمنی استفاده نکنید، مستعد ابتلا به آب مروارید ناشی از اشعه فرابنفش هستید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3000

به "نور جوشکاری چه آسیبی به چشم ها وارد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نور جوشکاری چه آسیبی به چشم ها وارد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید