نصیحت هایی کاربردی برای 20 ساله ها، آنالیز اشتباهاتی که در دهه 20 زندگی افراد رخ می دهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، دهه ای که از سن 20 سالگی شروع و تا 30 سالگی ادامه دارد و می تواند خاطراتی خوب یا بد را بجای بگذارد و یا حتی زندگی فرد را خراب کند و یا بسیار عالی بسازد.

نصیحت هایی کاربردی برای 20 ساله ها، آنالیز اشتباهاتی که در دهه 20 زندگی افراد رخ می دهد

به گزارش خبرنگار شاید بتوان دهه های مختلفی را برای زندگی انسان از آغاز تا سرانجامش تفسیر و تعریف کرد که هر کدام از این دهه ها برای خود ویژگی ها و تجربیات خاص خودش را دارد، اما یکی از دهه های مهم و حیاتی زندگی هر فردی، دهه 20 زندگی وی است.

دهه ای که از سن 20 سالگی آغاز و تا 30 سالگی ادامه دارد و می تواند خاطراتی خوب یا بد را بجای بگذارد و یا حتی زندگی فرد را خراب کند و یا بسیار عالی بسازد.

در همین راستا قصد دارد تا در این مطلبشرح دهد و همچنین اشتباهاتی را که ممکن است انجام دهند را آنالیز کند، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

اگر زمان به عقب بر می گشت و شما در سن 20 سالگی قرار می گرفتید، برای خودتان چه توصیه هایی داشتید؟ چه کار هایی را انجام می دادید و چه کار هایی نه؟

نصیحت های شما به خودتان چه هستند؟

در ادامه به توصیه هایی برای 20 ساله ها خواهیم پرداخت که دانستن آن ها می تواند زندگی شان را متحول کند، شاید بپرسید چرا 20 ساله ها؟

چون هنوز در شغل شان پا نگرفته و روند زندگیشان مشخص نشده است. آن ها هنوز روی مرز انتخاب ها ایستاده اند.

اما اگر حتی سنتان خیلی بیشتر از این هم باشد و هنوز در سرتان ایده هایی می پرورانید که دوست دارید زندگی تان متفاوت با چیزی باشد که هم اکنون دارید، باز هم این نکات برای شما بسیار مفیدند.

می توانید از نو آغاز کنید و مطمئنا به دلیل تجاربی که دارید، خیلی سریع تر به مقصود خواهید رسید.

1- شما خلاق و باهوش هستید

گاهی می شنویم که مردم می گویند: من اصلا خلاق نیستم. من این جمله را باور نمی کنم. شما خلاق، دارای قوه ابتکار، مدبر و فوق العاده هستید. خلاقیت حتما نباید در مرز های هنر و ادبیات محصور گردد. خلاقیت شما می تواند در بسیاری از راه های گوناگون دیگر هم نمود پیدا کند؛ پدر یا مادر بودن، روابط، حل مسائل، ایده ها، صفحه شبکه های اجتماعی تان یا حتی آشپزی، چیدن کمد لباس و بند کفش.

به یاد داشته باشید هر کسی ظرفیت هایی برای خلاقیت دارد.

2- خودتان را با بهترین ها احاطه کنید

شما میانگین 5 نفر از افرادی هستید که بیشترین وقت تان را با آن ها می گذرانید. شما حاصل مجموعه تاثیراتی هستید که می پذیرید. این قطعات نصیحتی را در کنار یکدیگر قرار دهید و با کسانی ارتباط برقرار کنید که تجربه ها و اثرگذاری های فوق العاده دارند.

کار شما جمع آوری ایده های خوب است. هر چه ایده های خوب بیشتری جمع کنید، هنگام الهام دریافت و خلق کردن که می گردد، انتخاب های بیشتری هم دارید.

3- از آینده نگران نباشید

آرام تر، یک نفس عمیق بکشید. درباره آینده نگران نباشید، بلکه برایش آمادگی کسب کنید. زندگی در لحظه جریان دارد. اگر با این سرعت پیش بروید، روزی چشم باز کنید 30 ساله می شوید.

از لحظه لذت ببرید.

4- از همین حالا به خودتان افتخار کنید

شما هیچ وقت جوان تر، جذاب تر، پر انرژی تر و کم مسئولیت تر از امروز نمی شوید.

با کم رو بودنتان وقتتان را تلف نکنید، شما فوق العاده اید!

5- مراقب خودتان باشید

شما وقتی بزرگتر شدید از تمام سیگارها، نوشیدنی ها و عادات بد غذایی که داشتید پشیمان خواهید شد.

می دونم دارید به چی فکر می کنید دنیا دو روز بیشتر نیست که …، اما اگر بیشتر از 2 روز قرار بود زندگی کنید چی؟

آیا می خواهید همین طوری ادامه دهید؟

حتی اگر زجری که بعدا می کشید بیشتر از لذت الانتان باشد؟

میانگین انسان هایی که به سن 60 می رسند، تا 82 سالگی عمر می نمایند. اجازه ندهید 20 سال آخر زندگیتان با زجر همراه باشد!

به سلامتی تان اهمیت دهید و از همین الان این رژیم غذایی فوق العاده را رعایت کنید.

6- خودتان باشید، بی خیال فکر دیگران نسبت به خود شوید

90 درصدشان را دیگر نمی بینید.99 درصد از 10 درصد باقی مانده هم برایتان تره خورد نخواهند کرد!

اگر همه با خود واقعی شان زندگی نمایند، هیچ کس مجبور نخواهد شد تظاهر کند.

7- غریزه تان را دنبال کنید

شهامت این را پیدا کنید که کاری را انجام دهید که از ته دل بهش علاقه دارید تا کاری که دیگران از شما توقع دارند.

به ندای درونیتان گوش کنید (همیشه درست میگوید) اگر هنوز اون کار رو پیدا نکردید، از این تست شخصیت یاری بگیرید.

8- از منطقه آسایش خود بیرون بزنید

به دوستانتان ابراز کنید چقدر دوستشان دارید. در برابر عده ای از مردم سخنرانی کنید. با کسی که دوست دارید یک مصاحبه صمیمی بکنید.

به خودتان اجازه دهید دیده شوید.

آسیب پذیری تنها راهِ تا واقعا با دیگران ارتباط برقرار کنید و این چیزیه که همه ما می خواهیم.

منطقه آسایشتان را رها کنید.

9- خوشبختی واقعا و واقعا یک انتخاب است

قطع نظر از اوضاع و شرایطتان؛ بی خانگی، از دست دادن نزدیکان، از دست دادن شغل، … شما همیشه می توانید خوشبختی را انتخاب کنید.

خوشبختی به یک عامل خارجی بستگی ندارد. غیرقابل پیش بینی بودن زندگی را بپذیرید. راه چاره غلبه بر ترس، از دست دادن اشتیاقتان برای ثابت ماندن شرایط فعلیتان است. زندگی خسته نماینده میشد اگر می دانستید قرار است چه اتفاق هایی در آینده بیافتد…

از کسانی که دوستشان دارید امروز قدردانی کنید. امروز که زنده اند. مجبور نیستید وقتی رفتند خداحافظی کنید اگر زمانی که بودند بهشان سلام کردید.

10- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

در زندگیتان سرمایه گذاری کنید. در علم تان سرمایه گذاری کنید، حرفه تان، تجربه تان و روابط شخصیتان.

کالا هایی بخرید که پول بیشتری برایتان در آینده فراوری نمایند. تمام لباس های برندتان، غذا های لذیذ و ماشین های لوکس؛ وقتی پیر و شکسته شدید یاریتان نخواهند کرد.

ارزش همیشگی وقتتان برابر با دوستانتان خواهد بود، روابطتان، خرابشان نکنید.

11- آغاز کنید و به اتمام برسانید

پیدا کنید چه چیزی را واقعاِ واقعا می خواهید و هیچ وقت تسلیم نشوید تا بدستش نیاوردید.

12- شما چیزی برای از دست دادن ندارید، نگذارید پوچ بگذرد

هیچ وام عقب افتاده ای ندارید. هیچ بچه ای ندارید در این سن و سال (دور و بر 20) هیچ مسولیت آنچنانی ندارید؛ اما الان افسرده اید! شکست خورده اید؟! بس کنید ازین تظاهر کردن به این که چیزی برای از دست دادن دارید. آزادید و وقتتان در حال گذران است.

13- به نصیحت و توصیه ها فکر کنید

مانند اکثر 20 و چند ساله ها نصیحت های بزرگان را معمولا نادیده خواهید گرفت، اشتباهی را دوباره مرتکب میشوید و همیشه آرزو می کردید ای کاش کسی به شما گفته بود….

سعی کردن و شکست خوردن بهتر از این است که هرگز سعی نکنید.

14- مانعی که شما را از آفریدن چیز های جدید باز می دارد، چیست؟

برای خیلی از ما این مانع ترس است. ترس از اینکه ممکن است کارمان به اندازه کافی خوب و خاص نباشد.

فائق آمدن بر این ترس یک قدم مهم و بزرگ است. می توانید از اینجا آغاز کنید: شکست خوردن اشکالی ندارد. در حقیقت آفریدن یک چیز احمقانه، زشت و غریب یا حتی بی استفاده می تواند به خلاقیت شما یاری کند، چرا که شما قدمی برداشته اید که خیلی ها از انجامش عاجزند. شما خلق نموده اید.

اشتباهات جوانان در دهه 20 زندگیاشتباهات جوانان

گاهی شور و هیجان جوانی و تاثیر دیگران بر رفتار انسان ها باعث اشتباهات جوانان می گردد که ممکن است بر آینده آن ها تاثیر مخرب بگذارد. در ادامه با مطالب مفیدی راجع به اشتباهات جوانان در 20 تا 30 سالگی آشنا می شوید.

1. تحصیلات و استعداد برای موفقیت کافی است

اگر چه استعداد ذاتی، توانایی بالا و فارغ التحصیل شدن از معتبر ترین دانشگاه های دنیا خوب است، اما برای موفقیت کافی نیست و شغل آینده شما را تضمین نمی نماید. من دهه بیست زندگی ام را در محیط های کاری زیادی گذراندم و به این نتیجه رسیدم که پشتکار، ثبات قدم، کوشش و انرژی وافر شغل من را تعریف می نمایند و موفقیت بدون این ها امکان پذیر نیست. پس با توجه به علاقه خود جلو بروید و تخصص های لازم برای شغل آینده تان را کسب کنید.

2. سلامت خود را نادیده می گیرید

هر چه سن شما بالاتر می رود، بیشتر به این نتیجه می رسید که دوران نوجوانی و جوانی هیچگاه باز نمی گردند و شما انرژی سابق را در هیچ دوره دیگری از زندگی پیدا نخواهید کرد.

به عنوان مثال در سن 28 سالگی بیرون ماندن از خانه تا نیمه های شب و خوشگذرانی با دوستان، چون گذشته برایتان لذت بخش نخواهد بود یا می فهمید که عاداتی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی ناسالم چقدر به سلامتی بدنتان آسیب می رساند؛ بنابراین در این دوران نه تنها به سلامت فیزیکی، بلکه به سلامت روحی خود نیز باید توجه کامل داشته باشید.

3. به فکر پس انداز پول نیستید

تحقیقی نشان داده 69% افرادی که در سن 18 تا 29 سالگی به سر می برند، تاکنون هیچ پس اندازی برای دوران بازنشستگی خود نداشته اند. شاید دوران بازنشستگی به نظرتان دور آید، اما اگر به اهمیت پس انداز در این دوران پی نبرید، ضرر های زیادی در آینده به خود خواهید رساند. پس سعی کنید آینده نگر باشید و همیشه به فکر پس انداز پول برای آینده باشید.

4. شادی مساوی پول است

اگر چه پول شادی می آورد، اما برای موفقیت کافی نیست. اگر تمام عمر خود را به جای آرزو و علاقمندی هایتان به دنبال پول باشید، در آینده ای نه چندان دور پشیمانی به سراغ تان می آید. پس سعی کنید توازن را در زندگی خود رعایت کنید.

5. کار های سخت را رها می کنید

شاید تمام کردن یک رابطه عاطفی یا اخراج شدن از کار برایتان سخت باشد، اما به جای فرار از آن ها یا پیدا کردن کار هایی ساده تر، باید از شکست خود درس بگیرید و از آن به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت خود بهره ببرید.

6. به دیگران اجازه می دهید تا برای شما تصمیم بگیرند

زمانی که در دوراهی قرار می گیرید و قدرت تصمیم گیری ندارید، به دیگران اجازه می دهید تا راه شما را انتخاب نمایند، اما این را بدانید که شما بیش از هر شخص دیگری به صلاح زندگی خود آگاهید پس برای مسیر زندگی تان خود تصمیم بگیرید. از مشورت و تجربه دیگران بهره ببرید، اما در نهایت خودتان تصمیم بگیرید.

7. کم صبر هستید

بهتر است به جای نگرانی درباره آینده، تمرکز خود را بر حال بگذارید. من در دهه 20 زندگی خود تصور می کردم که باید هر چه سریع تر به تمام اهداف زندگی ام برسم و تنشی که این طرز فکر به من منتقل می کرد، در تمام کار ها نتیجه ای برعکس می داد. پس عجول نباشید و با آرامش قدم هایتان را بردارید.

8. سعی دارید تمام اطرافیان را خشنود کنید

زمانی که برای اولین بار در جمعی حضور می یابید، به عنوان مثال در شرکتی استخدام می شوید، طبیعی است که برای به دست آوردن دل دیگران مانند رئیس، همکاران و ... کوشش کنید و علی رغم این که می دانید برخی از آن ها با شما میانه خوبی ندارد، به راهتان ادامه می دهید، اما این را بدانید که با این روش به زودی پشیمانی به سراغ تان می آید و روزی می رسد که آرزو می کردید ای کاش از همان روز های اول برای خشنودی دیگران کوشش نمی کردید.

9. هیچ رابطه ای سرانجام ندارد

آیا فکر می کنید که دوست دوران دانشگاه تان برای همیشه با شما خواهد ماند؟ شما باید بدانید که کدامیک از آن ها برای شما اهمیت و بیشترین تاثیر را در زندگی دارند سپس برای ادامه رابطه با آن ها تصمیم بگیرید.

10. نقل مکان حلال تمام مسائل است

سفر و نقل مکان به خصوص در دهه 20 زندگی، شاید چیز های خوب بسیاری برای شما به همراه داشته باشد، اما فکر این را که با تغییر موقعیت خود ناگهان راه و مسیر زندگی تان نیز تغییر می نماید، از خود دور کنید.

11. اطرافتان را پر از دوست می کنید

افرادی که در زندگی شما وجود دارند، تاثیر زیادی هم بر شکست و هم بر موفقیت تان خواهند داشت.

آن ها می توانند بر تمام جنبه های زندگی تان، از شیوه لباس پوشیدن گرفته تا ورزشی که می کنید و پولی که به دست می آورید، تاثیر بگذارند؛ بنابراین اگر می خواهید اطراف خود را از دوستانتان پر کنید، در انتخاب آن ها نهایت دقت را به خرج دهید.

12. همه چیز را سیاه و سفید می بینند

اگر زاویه دید شما تک بعدی است و فکر می کنید آنچه به شما سود می رساند، موجب ضرر به دیگران می گردد، بهتر است آن را هر چه زودتر تغییر دهید.

13. به دنبال شریک زندگی خود می گشت

برخی جوانان در دهه 20 زندگی شان دوست دارند مجرد باشند و برخی دیگر به دنبال شریکی برای زندگی خود می گردند. گروه دوم خیال می نمایند که پیدا کردن فردی ایده آل ساده است، اما در زندگی واقعی رابطه های بلند مدت نیاز به کوشش، پذیرفتن کمبودها، گذشت، انعطاف پذیری و ... دارد که ساده به دست نمی آید.

14. برای سال ها بعد خود برنامه ریزی می کنید

پیش بینی این که در آینده شما چه خواهید شد یا چه مسیری را انتخاب خواهید کرد ساده نیست، بنابراین نگران 5 سال دیگر خود نباشید و سعی کنید روی اهداف کوتاه مدت خود تمرکز کنید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 540

به "نصیحت هایی کاربردی برای 20 ساله ها، آنالیز اشتباهاتی که در دهه 20 زندگی افراد رخ می دهد" امتیاز دهید

2 کاربر به "نصیحت هایی کاربردی برای 20 ساله ها، آنالیز اشتباهاتی که در دهه 20 زندگی افراد رخ می دهد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیحت هایی کاربردی برای 20 ساله ها، آنالیز اشتباهاتی که در دهه 20 زندگی افراد رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید