موکب دانشجویی امام رضا(ع) از سوی دانشگاه آزاد مشهد در کربلا برپا شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، دبیر ستاد اربعین دانشگاه های آزاد خراسان رضوی گفت: موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا یکی از 6 موکب مربوط به دانشگاه آزاد کشور در اربعین حسینی است که توسط دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد اداره می شود.

موکب دانشجویی امام رضا(ع) از سوی دانشگاه آزاد مشهد در کربلا برپا شد

سیدمحمدرضا کشاورز، دبیر ستاد اربعین دانشگاه های آزاد استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد کشور 6 موکب در ایام اربعین در عراق دارد که پذیرای کاروان های دانشجویی دانشگاه های آزاد سراسر کشور است.

کشاورز با اشاره به اینکه یک موکب در نجف، 4 موکب در راستا راه نجف تا کربلا و اصلی ترین موکب نیز در شهر کربلا قرار گرفته است، افزود: مسئولیت اداره موکب کربلا به عهده دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سپرده شده است.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه های آزاد استان خراسان رضوی بیان نمود: ظرفیت این موکب 2 هزار نفر است که علاوه بر بحث اسکان، خدماتی از جمله پذیرایی سه وعده غذا و خدمات پزشکی نیز به زائران اربعین حسینی ارائه می شود.

وی نام موکب دانشگاه آزاد در کربلا را موکب امام رضا (ع) بیان کرد و ادامه داد: در این موکب 4 هزار پرس غذا پخت می شود که علاوه بر زائران داخل موکب، در میان دیگر زائران اربعین حسینی نیز توزیع می شود.

کشاورز درخصوص ارائه خدمات پزشکی در این موکب گفت: تیم پزشکی موکب شامل 10 پزشک عمومی و بیش از 10 دندانپزشک با 25 یونیت تخصصی است که خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی را به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی ارائه می کنند.

وی ادامه داد: این گروه پزشکی در مدت فعالیت موکب کار خود را آغاز می کند و علاوه بر درمان، ارائه دارو به بیماران را نیز در دستور کار خود دارد.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه های آزاد خراسان رضوی فعالیت این موکب را از 21 تا 29 مهر ماه بیان کرد و افزود: 100 خادم در این موکب فعالیت می کنند.

وی درباره خادمان موکب نیز گفت: اولویت انتخاب خادمان با دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد بود، اما با فراخوانی که به دیگر دانشگاه های استان داشتیم، تعدادی از دانشجویان دیگر دانشگاه ها نیز به عنوان خادم در این موکب حضور دارند.

کشاورز در انتها گفت: اعزام خادمان به صورت دو مرحله ای و از 15 مهر آغاز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2689

به "موکب دانشجویی امام رضا(ع) از سوی دانشگاه آزاد مشهد در کربلا برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موکب دانشجویی امام رضا(ع) از سوی دانشگاه آزاد مشهد در کربلا برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید