کاوش در جاذبه های بی نظیر جزیره ونکوور

به گزارش نوای پرنده پارسی، جزیره ونکوور، بزرگترین جزیره ساحلی آمریکای شمالی، یک بهشت طبیعی برای عاشقان طبیعت و ماجراجویان است. این جزیره زیبا با کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های انبوه، سواحل بکر، و آب‌های زلال، مکانی ایده‌آل برای گشت و گذار و تجربه‌های فراموش‌نشدنی است. در این مقاله، شما را به سفری در جزیره ونکوور می‌بریم و بهترین جاذبه‌ها و تجربه‌های این جزیره را به شما معرفی می‌کنیم.

کاوش در جاذبه های بی نظیر جزیره ونکوور

در امتداد سواحل غربی کانادا، جزیره ای سحرآمیز با نام ونکوور قرار دارد، گوهری پنهان در میان اقیانوس آرام که طبیعت خیره کننده، فرهنگ غنی و فرصت های بی شمار برای ماجراجویی را در خود جای داده است. این جزیره بزرگترین جزیره غیر قطبی آمریکای شمالی است و با وسعت 32،134 کیلومتر مربع، مملو از مناظر طبیعی تماشایی، جنگل های سرسبز، سواحل دست نخورده و حیات وحش متنوع است.

گشتی در پارک ملی پسیفیک ریم: طبیعت بکر در آغوش اقیانوس

پارک ملی پسیفیک ریم، گنجینه ای بی نظیر از طبیعت وحشی و بکر است که در امتداد سواحل غربی جزیره ونکوور کشیده شده است. این پارک با مساحتی در حدود 509 کیلومتر مربع، زیستگاه صدها گونه گیاهی و جانوری است و فرصت های بی نظیری برای طبیعت گردی، کمپینگ، ماهیگیری، قایق سواری و تماشای حیات وحش را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

غرق شدن در زیبایی های پارک استانی استراتکونا

پارک استانی استراتکونا، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پارک های ملی کانادا، در قلب جزیره ونکوور قرار گرفته است. این پارک با مساحتی در حدود 470 کیلومتر مربع، مملو از کوه های سر به فلک کشیده، جنگل های انبوه، دریاچه های درخشان و رودخانه های خروشان است. استراتکونا مکانی ایده آل برای پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری و کمپینگ در طبیعت وحشی است.

تماشای نهنگ ها در سواحل جزیره ونکوور

سواحل جزیره ونکوور بهترین مکان برای تماشای نهنگ های غول پیکر است. از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه اکتبر، صدها نهنگ گوژپشت، اورکا و دیگر گونه های نهنگ ها به سواحل این جزیره مهاجرت می کنند تا در آب های غنی و آرام، به دنبال غذا و جفت باشند. بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ ها شامل خلیج هویتنی، خلیج کلایوکوآت و جزایر گلف هستند.

قدم زدن در تاریخ در توفینو

توفینو، شهری کوچک و جذاب در ساحل غربی جزیره ونکوور، با تاریخ غنی و فرهنگ منحصر به فرد خود، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری این جزیره است. در توفینو می توانید از گالری های هنری، رستوران های محلی و فروشگاه های صنایع دستی دیدن کنید، در سواحل زیبای آن قدم بزنید و از تماشای غروب خورشید لذت ببرید.

کاوش در غارهای مرموز جزیره ونکوور

جزیره ونکوور با بیش از 300 غار شناخته شده، مکانی عالی برای علاقه مندان به غارنوردی است. این غارها با حفره های بزرگ و کوچک، تالارهای مرموز و استالاکتیت ها و استالاگمیت های خیره کننده، بازدیدکنندگان را به سفری در دل زمین می برند. غارهای Badger Creek، Horne Lake Caves و Cathedral Grove Provincial Park از جمله غارهای محبوب جزیره ونکوور هستند.

تجربه آرامش در چشمه های آب گرم

جزیره ونکوور با چشمه های آب گرم طبیعی فراوان، مکانی ایده آل برای رهایی از استرس و تجربه آرامش است. چشمه های آب گرم Hot Springs Cove، Maquinna Provincial Park و Meadow Springs Provincial Park از جمله چشمه های آب گرم محبوب این جزیره هستند که در میان جنگل های سرسبز و سواحل خیره کننده قرار دارند.

لذت از طعم های تازه در بازارهای محلی

بازارهای محلی جزیره ونکوور، جایی است که می توانید از طعم های تازه و اصیل این جزیره لذت ببرید. در این بازارها، انواع میوه ها و سبزیجات محلی، محصولات تازه دریایی، نان های محلی، پنیرهای دست ساز و سایر غذاهای خوشمزه را پیدا خواهید کرد. بازارهای Cowichan Farmers Market، Comox Valley Farmers Market و Tofino Farmers Market از جمله بازارهای محلی محبوب جزیره ونکوور هستند.

مسیر پیاده‌روی وست کاست تریل (West Coast Trail)

مسیر پیاده‌روی وست کاست تریل، یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در کانادا است. این مسیر 75 کیلومتری از پارک ملی پسیفیک ریم عبور می‌کند و مناظر خیره‌کننده‌ای از اقیانوس آرام، جنگل‌های انبوه، و سواحل بکر را به نمایش می‌گذارد. اگر به چالش کشیدن خود علاقه‌مند هستید، حتما این مسیر را امتحان کنید.

جزیره مایکل (Michael's Island)

جزیره مایکل، یک جزیره کوچک در نزدیکی ویکتوریا است که به دلیل داشتن حیات وحش متنوع و مناظر زیبایش شناخته شده است. در این جزیره می‌توانید از تماشای پرندگان، گوزن‌ها، و فک‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید در ساحل جزیره قدم بزنید یا از یک پیک‌نیک آرام لذت ببرید.

باغ‌های بوتچارت (Butchart Gardens)

باغ‌های بوتچارت، یکی از زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان است. این باغ‌ها با بیش از 1000 هکتار وسعت، دارای انواع مختلفی از گل‌ها، درختان، و گیاهان از سراسر جهان است. در این باغ‌ها می‌توانید از تماشای گل‌های رنگارنگ، آبشارهای خروشان، و مجسمه‌های زیبا لذت ببرید.

شهر ویکتوریا (Victoria)

ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا، یکی از جذاب‌ترین شهرهای کانادا است. این شهر با ساختمان‌های تاریخی، خیابان‌های سنگفرش شده، و بندرگاه زیبا، فضایی آرام و دلنشین را به وجود آورده است. در ویکتوریا می‌توانید از گشت و گذار در بازارهای قدیمی، بازدید از موزه‌ها، و تماشای مناظر زیبای اقیانوس آرام لذت ببرید.

منطقه کلیکوات ساوند (Clayoquot Sound)

منطقه کلیکوات ساوند، بخشی از پارک استانی استراتکونا (Strathcona) و پارک ملی پسیفیک ریم (Pacific Rim) را پوشانده است. این منطقه با جنگل‌های بارانی معتدل، سواحل بکر، و آب‌های زلال، مکانی ایده‌آل برای گشت و گذار و تجربه‌های فراموش‌نشدنی است. در این منطقه می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی مانند پیاده‌روی، کمپینگ، کایاکینگ، و موج‌سواری لذت ببرید.

چشمه‌های آب گرم توفینو (Tofino Hot Springs)

چشمه‌های آب گرم توفینو، مجموعه‌ای از چشمه‌های آب گرم طبیعی است که در نزدیکی توفینو واقع شده است. این چشمه‌های آب گرم با دمای 43 درجه سانتی‌گراد، مکانی عالی برای آرامش و رهایی از استرس هستند. در اطراف این چشمه‌های آب گرم، جنگل‌های انبوه و سواحل بکر وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge)

این پل معلق تاریخی با ارتفاع 70 متر، از بالای رودخانه کاپیلانو عبور می کند. قدم زدن روی این پل، تجربه ای هیجان انگیز و فراموش نشدنی است.

آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium)

این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم های کانادا است و در آن بیش از 700 گونه جانوری از اقیانوس آرام به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر نمایشگاه های حیوانات، آکواریوم ونکوور برنامه های آموزشی و فعالیت های تعاملی متعددی نیز برای بازدیدکنندگان برگزار می کند.

باغ های بوتانیکال ونکوور (VanDusen Botanical Garden)

این باغ های بوتانیکال با مساحت 22 هکتار، یکی از زیباترین باغ های بوتانیکال کانادا است. در این باغ ها بیش از 7000 گونه گیاه از سراسر جهان وجود دارد.

بازارهای عمومی ونکوور (Vancouver Public Markets)

در ونکوور چندین بازار عمومی وجود دارد که در آنها می توانید انواع میوه ها، سبزیجات، غذاهای محلی، صنایع دستی و سوغات تهیه کنید. بازارهای عمومی ونکوور مکان خوبی برای آشنایی با فرهنگ و غذاهای محلی کانادا هستند.

منبع مقاله: برترین جاذبه ها و تجربه های جزیره ونکوور

انتشار: 2 آذر 1402 بروزرسانی: 2 آذر 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6627

به "کاوش در جاذبه های بی نظیر جزیره ونکوور" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاوش در جاذبه های بی نظیر جزیره ونکوور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش در جاذبه های بی نظیر جزیره ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید