مشاور بشار اسد: حقوق بشر، بهانه آمریکا برای مداخله در مسائل داخلی سایر کشورهاست

به گزارش نوای پرنده پارسی، مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه در دیدار با معاون و دستیار وزیر خارجه چین تأکید کرد که ادعاهای دروغین ایالات متحده آمریکا درباره حقوق بشر، برملا شده است.

مشاور بشار اسد: حقوق بشر، بهانه آمریکا برای مداخله در مسائل داخلی سایر کشورهاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پکن با چن شیائو دونگ معاون و دستیار وزیر خارجه چین روابط دوجانبه دو کشور را بررسی کرد.

شعبان در این دیدار تأکید کرد که سوریه و چین برای از بین بردن مفهوم تک قطبی و هژمونی غرب، در یک راستا حرکت می کنند.

وی گفت: همایشی که دولت چین پیرامون حقوق بشر در کشورهای جنوب برگزار کرده، یک گام تاریخی است که باید از آن برای تدوین منشور بین المللی حقوق بشری استفاده شود که در سراسر جهان، مرجع باشد نه صرفا در کشورهای جنوب.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از شعبان گزارش داد، ادعاهای دروغین ایالات متحده آمریکا درباره حقوق بشر، برملا شده است؛ چرا که این کشور از حقوق بشر به عنوان بهانه ای برای مداخله آشکار در مسائل داخلی سایر کشورها استفاده می کند.

وی بر این باور است که به خاطر همین اقدامات آمریکا، باید همه کشورهای جهان موضع واحدی در قبال این مسئله اتخاذ کرده و برای مقابله با هژمونی غرب و دفاع از حقوق سلب شده خود، اقدامی کنند.

این مسئول سوری خاطر نشان کرد، سوریه تحت رهبری بشار اسد به افزایش اقداماتی باور دارد که برای چین و سوریه مفید باشد.

شعبان تأکید کرد که سیاست سوریه، مبتنی بر گرایش به شرق و تحکیم روابط و دوستی بین چین و سوریه در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

دونگ نیز گفت که چین به حمایت از سوریه ادامه می دهد تا منافع مشترک بین دو کشور حفظ شود؛ خاصه اینکه هژمونی غرب و اقدامات یکجانبه کشورهای غربی علیه سایر کشورها افزایش یافته است.

این مسئول چینی ضمن ابراز آمادگی کشورش برای کمکهای اقتصادی به سوریه، خاطر نشان کرد، چین مایل است در فرایند بازسازی سوریه، مشارکت فعالی داشته باشد.

دونگ ضمن ابراز خرسندی از سیر فرآیند سیاسی در سوریه، از تلاشهای دمشق و ارتش سوریه در مبارزه با انواع تروریسم از جمله جنبش ترکستان شرقی قدردانی کرد.

وی در پایان گفت که چین آماده است در زمینه مبارزه با تروریسم به سوریه کمک کند و به همکاری در این زمینه با دمشق همچنان ادامه دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3297

به "مشاور بشار اسد: حقوق بشر، بهانه آمریکا برای مداخله در مسائل داخلی سایر کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور بشار اسد: حقوق بشر، بهانه آمریکا برای مداخله در مسائل داخلی سایر کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید