مزایای تحصیل در خارج از کشور

به گزارش نوای پرنده پارسی، کالج ها و دانشگاه های سراسر جهان به سرعت در حال گسترش برنامه های تحصیلی خارج از کشور خود هستند, به طوری که ممکن است با خواندن پوستر ها و شرکت کردن در جلسات اطلاعاتی محیط دانشگاه خود وحشت کنید. در حالی که تحصیلات خارج از کشور در گذر از سیستم دانشگاهی، تبدیل به آداب مجازی می شود، طبیعتا حس تردیدی را در شما به وجود می آورد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

دیر یا زود، به این موضوع (تحصیلات در خارج از کشور) فکر خواهید کرد و هر چقدر که این نیاز در شما ضروری تر به نظر برسد بیشتر در مورد آن آمادگی پیدا خواهید کرد. اگر از اینکه تحصیل در یک دانشگاه خارجی برای شما مناسب است یا نه، کاملا مطمئن نیستید و یا نیاز دارید که خانواده تان را برای این کار متقاعد کنید، پیشنهاد می کنیم دلایل تحصیل در خارج از کشور را مطالعه کنید و با دیدی بازتر دست به انتخاب بزنید.

10. اضافه کردن کمی هیجان(چاشنی) به زندگی

اگر دچار بیماری تکرار و روزمرگی شده اید، تحصیل در یک کشور خارجی راه مناسبی برای خروج از این بحران خواهد بود. وقتی که از زندگی معمول دانشگاهی خسته شدید این کار راه مناسبی برای تزریق مقداری هیجان و انرژی به زندگی تان است. چیز های جدید را ببینید و تجربه کنید، با آدم های تازه ملاقات کنید و یک روال جدید در پیش بگیرید. ممکن است تحصیل در خارج از کشور تنها تغییری باشد که به آن نیاز دارید.

9. راحتی سفر کردن نسبت به سال های دیگر زندگی

احتمالا این تنها فرصت سفر رایگان در زندگی تان است (البته در هر صورت مجبور به مقداری پرداخت هزینه می شوید). در حالت های دیگر سفر، محکوم به این هستید که برای تدارکات سفر، امکانات رفاهی، خورد و خوراک، موانع زبانی، حمل و نقل و بازدید از هرجایی مقدار زیادی هزینه کنید. از طرف دیگر، با وجود اینکه سفر های معمولی در نوع خودشان شگفت انگیز هستند اما در آینده هم برای این کار فرصت کافی خواهید داشت(مانند سال های پس از فارغ التحصیلی). علاوه بر آن تحصیلات در خارج از کشور از معدود دفعاتی است که فرصت ماندن در کشور های دیگر را برای مدتی نسبتا طولانی از سه ماه گرفته تا حتی یک سال به شما می دهد. پس از اینکه وارد جهانی واقعی می شوید و یک شغل خوب پیدا می کنید، باز هم به سختی می توانید بیش از یک یا دوهفته را در تعطیلات به سر ببرید، پس تا زمانی که فرصت دارید از مزیت تحصیل در بیرون از کشور استفاده کنید و بر مسائل معمول سفر غلبه کنید.

8. ملاقات با مردم جدید و پیدا کردن دوست های تازه

بسکمک از دانشجویان و دانش آموزان به خاطر ترس از دست دادن دوستان و حتی خانواده شان در مورد تحصیل در یک کشور خارجی مردد هستند. اما به یاد داشته باشید در عصری زندگی می کنیم که هیچگاه راه های ارتباطی تا این حد آسان نبوده اند. اینستاگرام، اسکایپ، فیس تایم و ده ها شبکه مجازی و راه های ارتباطی دیگر وجود دارد که می توانید از طریق ان ها به سادگی با دوستان و آشنایان خود در تعامل باشید. علاوه بر آن، زمانی که به کشور خودتان برمی گشت احتمالا دوستانتان هنوز آنجا هستند و این تنها شانس شما برای پیدا کردن دوستانی جدید در خارج از کشور خواهد بود. تحصیلات خارج از کشور فرصتی خارق العاده برای ملاقات با دیگران است، از دانشجویان همفکر با خودتان و همچنین مردم محلی گرفته، تا رفقای دانشجویی، حتی دوستان جدیدی که در خیابان پیدا می کنید. اگر نگران از دست دادن دوستان قدیمی، و یا غلبه بر احساس غربت هستید، تنها به داستان های شگفت انگیزی که بعد از بازگشت به کشور برای آن ها بازگو می کنید فکر کنید، جالب نیست؟ یکی از بهترین مزایای تحصیلات خارج از کشور با یک سازمان، (برخلاف حالتی که به طور مستقل اقدام به این کار می کنید) این است که به سرعت با گروهی از دوستان جدید آشنا می شوید. داشتن ارتباطات جمعی در شروع کار، در غلبه بر احساس سرخوردگی و نا آشنایی با فرهنگ جدید(شوک فرهنگی) به شما کمک خواهد کرد. کسی چه می داند، شاید بهترین دوستتان را در همین دوره پیدا کردید.

7. سفر به مکان هایی جدید

اگر همیشه در سرتان رویای سفر به جایی مثل پاریس یا انگلستان و دیگر کشور ها را داشته اید، چرا در این کشور ها به تحصیل نمی پردازید؟ درست است که هدف شما از سفر به این کشور ها تحصیل است اما به یاد داشته باشید تعطیلات آخر هفته هم وجود دارد و ممکن است برنامه سفر های گروهی برایتان تدارک ببینند که فرصت گشت و گذار در این کشور ها و گذراندن وقت را در مکان هایی که دوست دارید برایتان فراهم کند. دسترسی به چنین فرصتی در آینده کمی مشکل به نظر می رسد، پس مزیت تحصیل در کشور های خارجی را از دست ندهید و به عنوان یک دانشجو در هرجای جهان که دوست دارید سفر کنید .

6. قرار دریافت در موقعیت های جدید

تحصیل در خارج از کشور این امکان را برایتان فراهم می کند که در شرایطی کاملا جدید(هم در زمینه درسی و هم روش زندگی) قرار بگیرید، خواه خودتان را برای یک خواب نیم روز در اسپانیا تطبیق دهید یا اینکه درباره روش درمانی هولستیک(کلی نگرایی) به یادگیری بپردازید، در هر صورت فرقی نمی کند، اینگونه تحصیل کردن باعث می شود تا به خودتان، حرف ها و درس ها از منظری متفاوت نگاه کنید. به چالش کشیدن کرانه ها و جهان بینی از اثرات و ویژگی های سفر های درازمدت و تحصیل در خارج از کشور است. این مسئله باعث می شود که دید خود را عوض کنید و عمیقا در فرهنگ های منطقه جدید غوطه ور شوید.

5. پیشرفت تحصیلی

گذشته از هرچیز، اسم این موضوع تحصیل در خارج از کشور است. یکی از بهترین دلایل برای چنین اقدامی، افزایش سطح سواد دانشگاهی به شیوه ای خارق العاده و فراگیر است. به طور مثال اگر زمینه درسی شما مطالعات در مورد آفریقا باشد می توانید به این قاره سفر کنید و نظریه هایی را که در کلاس آموخته اید به عمل بگذارید. یا اینکه اگر بر فرض مثال خاتمه نامه تان را در زمینه تاریخ هنر رنسانس به رشته تحریر در آورده اید، می توانید جهت تکمیل مطالعاتتان به کشوری همچون ایتالیا قدم بگذارید، یا یک برنامه تاریخی و فرهنگی در استرالیا می تواند فرصتی عالی برای تعامل با جنبه خلاق یک ذهن شیمی دان است. چه بخواهید بر رشته اصلی تان تمرکز کنید یا دنبال موارد جدید باشید، تحصیل خارج از کشور فرصتی عالی برای انجام خیلی از کارهاست. رشته های تحصیلی محبوبی همچون تجارت، روانشناسی، هنر و روزنامه نگاری فرصت های بیشماری برای کسب بورسیه های تحصیلی فراهم خواهند کرد(البته توجه داشته باشید که نویسنده بر اساس کشوری که در آن حضور دارد صحبت می کند، مسلما در کشور ما شرایط تا حدودی فرق می کند). در هر صورت تحصیلات خارج از کشور فرصت کسب دیدگاه های متفاوتی نه تنها در موضوعات درسی، بلکه در نوع و سبک زندگی را برای شما فراهم می کند.

4. ایجاد مزیت رقابتی

مسلما این یکی تنها دلیل برای تحصیل بیرون از کشور نخواهد بود، اما اگر شما یا خانواده تان درگیر تصمیم گیری و انتخاب هستید می توانید نظری به آن بیاندازید. درس خواندن در دانشگاه های خارجی برای شما نسبت به همسالان تان یک برتری در پیش روی کارفرماها ایجاد می کند و اینگونه یک پله بالاتر از دیگران می ایستید، که همین موضوع سبب می شود حس ماجراجویی، استقلال، حساسیت فرهنگی و جهان دوستی(به خاطر بالا رفتن اعتماد به نفس) در شما برجسته تر شود. پس از بازگشت به خانه مطمئن شوید که رزومه تان را به روز رسانی کنید، به طوری که مزیت تحصیلات خارجی شما بیشتر به چشم بیاید.

3. زبان آموزی

خواه سال ها مشغول یادگیری زبان های خارجی بوده باشید یا نیاز باشد که از ابتدا شروع کنید، در هرصورت، تحصیل در دانشگاه های خارجی فرصت و محیط مناسبی جهت یادگیری زبان را به بهترین شکل ممکن برایتان فراهم می کند. به یاد داشته باشید هر چقدر هم کلاس های زبانی که ثبت نام کرده اید عالی باشد، هیچ وقت به جذابیت صحبت کردن با مردم در بازار پرو، بحث و جدل درون تاکسی در یکی از شهرهای آرژانتین و یا به طور مثال گپ و گفت محبت آمیز در یک کافی شاپ اسپانیایی با دوستانتان نخواهد بود. البته، هیچ وقت نباید تنها به دلیل یادگیری یک زبان جدید به تحصیل در خارج از کشور پرداخت، ولی به هر حال می تواند یکی از دلایل تان محسوب شود.

2. حداقل یک بار تجربه کردن فرهنگی دیگر

در جامعه فزاینده جهانی، تجربه و آگاهی در مورد فرهنگ های دیگر،آگاهی از دستور العمل های جدید، راه های جدید یادگیری، روش های جدید ارتباط با جهانی پیرامون، سنت ها و رسوم جدید و هر گونه ارتباط با مردم بسیار مهم است. از طرف دیگر برای شناخت تفاوت و شباهت مردم جهان، راهی بهتر از اینکه خودتان را در فضا و فرهنگی جدید غوطه ور کنید وجود ندارد، پس تحصیل در خارج از کشور می تواند نقطه شروع مناسبی برای این کار باشد.

1. رشد شخصیتی و فردی با استفاده از به چالش کشیدن خود

یکی از بهترین و جالب ترین ویژگی های تحصیل در خارج از کشور، (حتی با اینکه ممکن است یکی از دلهره آورترین ویژگی های آن هم باشد) این است که مرز های جدید بر روی شما گسترده می شود و در این راستا خودتان را به چالش می کشید. در نهایت،کمی بیرون آمدن از منطقه امن و راحت خود موثر است، زیرا همزمان که خودتان را با شرایط جدید وفق می دهید مهارت های با ارزش زندگی را هم یاد خواهید گرفت، مهارت هایی که ممکن بود اگر در کشور خودتان بودید هرگز با آن ها آشنا نشوید. تمام چیزی که قصد داریم در مورد تحصیل در خارج از کشور بگوییم، انجام دادن کارهای هیجان انگیز که مقداری هم ترسناک هستند، تجربه بالا و پایین زندگی و تبدیل شدن به شخصیتی قوی در برابر مسائل، اعتماد به نفس بیشتر و آگاهی بیشتر فردی و فرهنگی است. وقتی که زمان این کار فرا برسد، تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور برای همه مناسب نخواهد بود، اما برای دانشجویان زیادی تجربه خارق العاده ای را رقم خواهد زد. اگر هنوز احساس نا آرامی می کنید، اگر این دلایل به شما گوشزد می کنند که شانس گذراندن دوره تحصیلی عالی در خارج از کشور را دارید، ساده ترین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که چرا نه؟ می توانید در این دوران همزمان با پرداختن به تحصیل، دوره کارآموزی را هم بگذرانید. سعی کنید انعطاف پذیر باشید، چه بخواهید برنامه های کلاس تان را تغییر دهید یا ساعات کارآموزی تان را، در طول مدتی که تلاش تان را برای هردوی این موارد به کار می گیرید، دیگران تحت تاثیر همت بلند شما قرار خواهند گرفت و تضمین می کنید که پاداش زمانی که برای تحصیل در خارج از کشور صرف می کنید را خواهید گرفت. گاهی اوقات همه چیزی که به آن نیاز دارید این است که از خودتان بپرسید من چه چیزی می خواهم؟ از نظر شما چه دلایل دیگری برای اقدام به تحصیلات عالی در خارج از کشور وجود دارد؟ لطفا با خبرنگاران در میان بگذارید. منبع: gooverseasمنبع: کجارو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3624

به "مزایای تحصیل در خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای تحصیل در خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید