مرمت بزرگ ترین قلعه شیاخ ایلام شروع شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، قلعه ساسانی شیاخ به عنوان یکی از بزرگ ترین قلعه های غرب کشور توسط اداره میراث فرهنگی استان ایلام مرمت می گردد.

مرمت بزرگ ترین قلعه شیاخ ایلام شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قلعه شیاخ واقع در روستای سرکمر از توابع بخش زرین آباد دهلران، بزرگ ترین و منحصر به فردترین بنای تاریخی استان ایلام و غرب کشور محسوب می گردد. این بنای تاریخی که متعلق به دوره ساسانیان است و در فهرست آثارملی کشور به ثبت رسیده است درسالهای گذشته درحالی در وضعیت نابسامانی قرار داشت که هم اکنون توسط اداره میراث فرهنگی استان ایلام مورد مرمت قرار گرفته است.

عبدالملک شنبه زاده مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان ایلام دیروز یکشنبه 31 تیر 97 با اعلام این خبر گفت: قلعه شیاخ به عنوان یکی از بزرگ ترین قلعه های غرب کشور از قسمت هایی مانند دروازه ورودی، باروی بزرگ، برجک های نگهبانی، اتاق های مسکونی و کانال های انتقال آب تشکیل شده و یکی از آثار بسیار منحصربه فرد شهرستان دهلران در استان ایلام به شمار می رود.

او گفت: این بنای متعلق به دوره ساسانی که به دلیل وقوع زلزله در دوره های گذشته مورد آسیب قرار گرفته هم اکنون استحکام بخشی دیوارهای آن شروع شده است.

شنبه زاده تاکید نمود: این بنای تاریخی نزدیک به 5/1 هکتار وسعت دارد و دیوار آن 6 متر ارتفاع و 2 متر پهنا دارد مصالح آن از سنگ و گچ نیم کوب تشکیل شده است از همین رو درحال حاضر قسمت هایی که آسیب دیده است مورد استحکام بخشی و مرمت قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1952

به "مرمت بزرگ ترین قلعه شیاخ ایلام شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بزرگ ترین قلعه شیاخ ایلام شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید