لغو پروازهای بالی به دلیل احتمال ایجاد خاکستر آتشفشانی

به گزارش نوای پرنده پارسی، بعضی از پروازهای بالی به دلیل احتمال ایجاد خاکسترهای آتشفشانی لغو شدند.

لغو پروازهای بالی به دلیل احتمال ایجاد خاکستر آتشفشانی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

سخنگوی فرودگاه بالی گفت: فرودگاه به فعالیت طبیعی خود ادامه می دهد، اما بعضی از شرکت های هواپیمایی مانند جت استار و ویرجین استرالیا، پروازهای خود را لغو نموده اند

شرکت هواپیمایی جت استار هم در حساب توییتر خود گفت:

پیش بینی می گردد که اوضاع جوی امروز مساعد باشد؛ اما امشب ممکن است در اثر فعالیت خفیف کوه آگونگ، خاکستر آتشفشانی در فضا منتشر گردد و به همین دلیل چندین پرواز تاکنون لغو شده است.

فعالیت های این آتشفشان باعث شده است که فرودگاه بالی در اکثر روزهای این هفته تعطیل باشد و هزاران بازدیدنماینده جزیره بالی که از استرالیا، چین و سایر کشورها به آن آمده بودند، با مشکلاتی روبرو شوند؛ زمانی که جریان هوایی مناسبی شکل بگیرد و باد، آسمان این منطقه را به حالتی مساعد برای پرواز برگرداند، پروازها از سر گرفته می شوند.

به دلیل نگرانی به خاطر فعالیت این آتشفشان، عصر آدینه حدود بیست پرواز لغو شدند. بعضی از شرکت های هواپیمایی مانند ایر آسیای مالزی اعلام نموده اند که تنها در ساعات روز در این منطقه پرواز خواهند داشت؛ زیرا این خاکسترها در شب باعث اختلال در دید می شوند و وضعیت بادهای این منطقه هم غیرقابل پیش بینی است.

شرکت های هواپیمایی معمولا در چنین شرایطی پروازها را لغو می نمایند؛ زیرا خاکسترها می توانند به موتور هواپیما آسیب برسانند، سیستم های سوخت رسانی و خنک نماینده را مسدود نمایند، دید خلبان را سلب نمایند و حتی موتورها را از کار بیندازند.

سازمان هواشناسی اندونزی اعلام نموده است که نگرانی دیگری هم وجود دارد. تغییر وضعیت جوی و توفان های دریایی در شمال جزیره جاوا بر روی آب و هوا و وضعیت بادهای منطقه تاثیر می گذارد و این تغییرات شامل بالی هم می گردد.

با این که بعضی از شرکت های هواپیمایی همچنان به برنامه های عادی پروازهای خود ادامه می دهند، بعضی از مسافران بابت این مسئله دچار نگرانی شده اند.

یک زوج استرالیایی که با دو فرزند خود به بالی آمده بودند و پروازشان لغو شده است در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفتند:

وضعیت بسیار ناراحت نماینده ای است. نمی توانیم درک کنیم که اگر اوضاع برای پرواز مساعد نیست، پس چرا سایر هواپیماهای سایر شرکت ها پرواز می نمایند؟ البته مطمئنیم که قراردادهای ایمنی خاصی وجود دارد، اما احتمالا در آن ها توضیحات به شکل صریح درج نشده است.

سفارت کشورهای متعددی در این فرودگاه باجه هایی دایر نموده اند تا به مسافران تا حد امکان یاری نمایند.

صبورا سرکار، معاون کنسول هند در بالی به خبرنگار رویترز اعلام نموده است که تنها ظرف همین هفته گذشته، به وسیله باجه مستقر در فرودگاه به حدود 500 مسافر یاری شده است.

وی همچنین ادامه داد:

ما به شهروندان گفتیم که این آتشفشان ممکن است فوران کند؛ اما ما هرگز به مسافران نگفته ایم که به اینجا نیایند. اگر مسئله اضطراری است، بحثی نیست؛ اما گردشگران از این قضیه خیلی متضرر شده اند و به نظر من برنامه ها و قوانین در این باره باید مورد آنالیز قرار بگیرند.

منبع: کجارو / reuters.com
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2494

به "لغو پروازهای بالی به دلیل احتمال ایجاد خاکستر آتشفشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو پروازهای بالی به دلیل احتمال ایجاد خاکستر آتشفشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید