قطر درباره تشدید تنش ها در خلیج فارس هشدار داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس مجلس قطر اظهار داشت که کشورش احساس نگرانی می نماید و از تشدید تنش های منطقه خلیج فارس بیمناک است.

قطر درباره تشدید تنش ها در خلیج فارس هشدار داد

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نووستی، احمد بن عبدالله المحمود رئیس مجلس قطر، امروز- سه شنبه- طی سخنانی در نشست روسای مجلس ها در منطقه اوراسیا که در شهر نور سلطان قزاقستان برگزار گردید، گفت: دولت قطر از تشدید تنش در منطقه خلیج فارس بسیار نگران است. ما نمی خواهیم این تنش به درگیری مسلحانه منتهی گردد؛ چرا که دنیا دیگر نمی تواند رویارویی جدیدی در این منطقه را تحمل کند. ما به شدت به خویشتنداری، مهار کردن احساسات و اجتناب از هرگونه مداخله نظامی ترغیب می کنیم.

این دیپلمات قطری تأکید کرد: هرگونه اختلافات باید به وسیله گفت وگو و احترام به اصول قوانین بین المللی حل و فصل گردد و گرنه، اختلافات پیامدهای وخیمی بر ثبات در منطقه خواهد داشت.

شنبه هفته گذشته، ریاض اعلام نمود دو تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در شرق عربستان هدف حملات پهپادی قرار گرفته است. همزمان، جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله که با 10 پهپاد صورت گرفته است را بر عهده گرفته است.

به رغم این امر، واشنگتن و ریاض در کوشش برای نادیده دریافت توانمندی های نظامی انصارالله، ادعا می نماید ایران در حملات به آرامکو مشارکت داشته است؛ اتهامی که مقام های ایرانی قویا آن را رد می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2312

به "قطر درباره تشدید تنش ها در خلیج فارس هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر درباره تشدید تنش ها در خلیج فارس هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید