فناوری های ایران در حوزه آب و فاضلاب به هیات کنیایی معرفی گشت

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب نشستی با حضور جمعی از فعالان فناور شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار کرد که در آن هیئتی 10نفره از کنیا نیز شرکت داشتند.

فناوری های ایران در حوزه آب و فاضلاب به هیات کنیایی معرفی گشت

عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست هدف از شکل گیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلابپ را تکمیل زنجیره ایده تا بازار در حوزه های مختلف فناوری و صنعت دانست و گفت: این کانون ها که در ابتدا با استفاده از ظرفیت های دولتی تاسیس شدند، راستا خود را با تمرکز بر بخش خصوصی اصلاح کردند.

وی با اشاره به بازارسازی و رفع نیازهای فناورانه به عنوان محوری ترین فعالیت کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازاردر دور تازه، ادامه داد: این کانون ها در حوزه های حیاتی و راهبردی شکل می گیرند و ناظر به توسعه بازار و رفع نیازهای فناورانه، ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را فراهم می کنند.

وی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب را یکی از همین کانون ها برشمرد و افزود: در حال حاضر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار حوزه آب و فاضلاب، در کنار 25 کانون دیگر، در راستا توسعه بازارهای داخلی و بین المللی، رفع نیازهای فناورانه و هم افزایی میان فعالان این حوزه فعال است.

ایجاد زیست بومی برای فعالان دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب

در بخش دیگری از این نشست علی اصغر قانع رئیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه های این کانون برای بازارسازی و ارائه توانمندی های فناورانه ایران ساخت در ابعاد بین المللی گفت و ادامه داد: این کانون که نهادی غیر انتفاعی بوده و زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعال است، تلاش می کند ضمن هم افزایی همه ارکان صنعت آب و فاضلاب، دانش این حوزه را به فناوری پیوند دهد و راه کارهای اثربخشی را برای حل مسائل این صنعت ارائه کند.

قانع، با اشاره به حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب رفع موانع پیش روی توسعه فناورانه و مسایل موجود در صنعت آب و فاضلاب از دیگر اهداف ایجاد این کانون است.

وی ایجاد تعامل و هم افزایی میان بخش های اثرگذار زنجیره دانش تا محصول این حوزه را یکی از مهم ترین اهداف کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار این حوزه دانست و گفت: شکل دهی و توسعه نظام ملی نوآوری در کنار کمک به بهبود تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری های مرتبط را دنبال می کند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب از قابلیت های رقابتی شرکت های داخلی فعال در این حوزه گفت و ادامه داد: این کانون با ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری و نوآوری در سطح بنگاه های تولیدی و خدماتی و بهبود فضای کسب وکار کشور در حوزه آب و فاضلاب زمینه را برای بازارسازی داخلی از یک سو و ایجاد بازار در ابعاد بین المللی ایجاد کرده است. بر همین اساس، نیز با هماهنگی شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب، بستری ایجاد شد که دستاوردهای ایران ساخت به مسئولان و مشتریان بالقوه این فناوری از کشور کنیا معرفی شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7484

به "فناوری های ایران در حوزه آب و فاضلاب به هیات کنیایی معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های ایران در حوزه آب و فاضلاب به هیات کنیایی معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید