فستیوال برف و یخ هاربین جشن زمستانی دنیا در چین

به گزارش نوای پرنده پارسی، هاربین از ان شهرهای چین است که در زمستان حال و هوای دیگری دارد و حسابی پر از گردشگران تور چین میشود.

فستیوال برف و یخ هاربین جشن زمستانی دنیا در چین

زمستان و آب و هوای سرد و برفی هواداران خاص خود را دارد و خیلی ها با فرا رسیدن زمستان خود را آماده تفریحات و ورزش های برفی می نمایند. اگر شما هم عاشق زمستان هستید و از این که هنوز برف درست و حسابی نباریده شاکی هستید در این مطلب همراه ما باشید. تور چین می خواهد شما را به سرزمینی رویایی و نورانی مملو از برف و مجسمه های یخی ببرد. این فستیوال باشکوه از چند روز پیش و همزمان با آغاز سال نو میلادی آغاز شده و قرار است به مدت یک ماه ادامه داشته باشد. با ما باشید تا سری به فستیوال برف و یخ هاربین در چین بزنیم و در مورد این جشن باشکوه بیشتر صحبت کنیم.

شهر هاربین کجاست؟

شهر هاربین در شمال شرقی چین قرار گرفته و در طول زمستان آب و هوایی به شدت سرد را از مناطق سیبری دریافت می نماید. این شهر مرکز استان Heilongjiang و بزرگ ترین شهر در منطقه شمال شرقی چین محسوب می گردد. میانگین دمای تابستان در این منطقه 21.2 درجه سانتیگراد و در زمستان میانگین دما به منفی 16درجه سانتیگراد می رسد. البته دمای منفی 35 درجه هم بارها در این منطقه مشاهده شده و موضوع عجیب و دور از باوری نیست. آب و هوای سرد و زمستانی باعث شده تا هاربین به شهر یخی شهرت پیدا کند و برنامه های تفریحی و توریستی فراوانی در این رابطه اجرا کند که مشهورترین آن ها بدون شک برگزاری فستیوال برف و یخ هاربین است. بنابراین این منطقه از چین یکی از سردترین و برفی ترین زمستان ها را شاهد است و همین موضوع باعث شده تا برای برگزاری فستیوال برف و یخ هاربین بسیار ایده آل و مناسب باشد. علاوه بر این، شهر هاربین قطب تجاری مهمی در مسیر بازرگانی sino-russian است. جالب است بدانید که این شهر از دهه 1920 به عنوان پایتخت فشن چین هم شهرت پیدا کرد؛ زیرا آخرین برندها و مدل ها و طرح های پاریس و مسکو قبل از آن که به شانگهای برسند به هاربین وارد می شدند. در سال 2004 طبق رای گیری ها شهر هاربین به عنوان مدیریت گردشگری ملی چین هم انتخاب شد و در سال 2010 از سوی سازمان ملل متحد لقب شهر موسیقی به این شهر چینی عطا شد. اما در کنار تمام این القاب و عناوین، مهم ترین دلیل شهرت این شهر، فستیوال برف و یخ هاربین است که هر سال پس از سال نو میلادی آغاز می گردد.

فستیوال مجسمه های یخی

فستیوال برف و یخ هاربین فستیوالی زمستانی است که هر سال در شهر هاربین چین برگزار می گردد. این جشنواره از سال 1963 برگزار می شده است اما در طول انقلاب فرهنگی به حالت تعلیق در آمد و مجددا از سال 1985 برگزاری فستیوال برف و یخ هاربین به طور رسمی از سر گرفته شد. این فستیوال باشکوه و رویایی در کنار فستیوال برف ساپورو ژاپن، کارناوال زمستانی شهر کبک کانادا و فستیوال اسکی نروژ یکی از مطرح ترین جشن های زمستانی و در واقع، بزرگ ترین فستیوال برف و یخ در جهان به شمار می رود. در سال اول برگزاری این فستیوال، شرکت نمایندگان عمدتا چینی بودند، با این حال رفته رفته این جشن به فستیوال و رقابتی بین المللی تبدیل شد. به طوری که در سال 2017 بیش از 18 میلیون بازدیدنماینده از سرتاسر جهان در فستیوال برف و یخ هاربین حضور پیدا کردند و در مجموع 28.7 میلیون یوآن (4.4 میلیون دلار) درآمدزایی برای این کشور در پی داشته است. فستیوال برف و یخ هاربین به طور رسمی از 5 ژانویه آغاز می گردد و به مدت بیش از یک ماه ادامه پیدا می نماید. با این حال، نمایشگاه های جانبی این فستیوال باشکوه در صورت مساعد بودن هوا، کمی زودتر آغاز و به مدت طولانی تری هم ادامه پیدا می نماید. مسابقه مجسمه های یخی در سرتاسر شهر برپا می گردد، اما دو محوطه نمایشگاهی اصلی این فستیوال عبارتند از:

  • جزیره خورشید یا سان آیلند | Sun Island که محوطه ای تفریحی است که در یک سمت رودخانه Songhua و دور از شهر قرار گرفته است. در این محوطه مجمسه ها و تندیس های یخی بسیار باشکوه و زیبایی در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.
  • جهانی برف و یخ | Ice and Snow World که محوطه ای باز است که با تاریک شدن هوا و در طول شب با نورپردازی های زیبا و باشکوه که گاه به اندازه و شمایل یک ساختمان بزرگ هستند فضایی نورانی و خیالی به وجود می آورد.

سی و پنجمین فستیوال برف و یخ هاربین

چند روز پیش و در 5 ژانویه 2019، فستیوال برف و یخ هاربین به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. سال جاری سی و پنجمین سال برگزاری این جشن رویایی است و بسیاری از افراد تنها برای حضور در این فستیوال باشکوه و یخی به چین سفر نموده اند. این فستیوال شامل بخش های بسیار زیاد و متنوعی است و حدود 100 برنامه، رویداد و فعالیت های مرتبط با برف و یخ، هر کسی با هر سلیقه ای را راضی می نماید. فعالیت های توریستی این فستوال عمدتا شامل بیستمین سال افتتاح جهانی برف و یخ، سی و یکمین سال نمایشگاه مجسمه های برفی جزیره خورشید، فستیوال Central Street Happy Snow، اسکی در قلعه وولگا مانور و کمپ های زمستانی و بیش از 20 فعالیت مفرح و هیجان انگیز دیگر است.

فستیوال برف و یخ هاربین سال هاست که به مقصد زمستانی بسیار محبوب و بهشتی برای عکاسان تبدیل شده اس. در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه، هزاران هزار توریست و علاقه مند برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی و برفی یا حتی برای دوران ماه عسل به چین سفر می نمایند.

بخش های مختلف فستیوال

فستیوال برف و یخ هاربین از بخش ها و جنبه های بسیار هیجان انگیز و مفرحی تشکیل شده است: کارناوال برف و یخ، رقابت بین المللی مجسمه های یخی، نمایش فانوس یخی، سرسره بازی، هاکی روی یخ، سورتمه روی یخ، قایق رانی روی یخ، فوتبال یخی، اسکیت سرعتی، ماهیگیری، شنا، نمایشگاه عکس، اجرای آواز محلی، نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه خطاطی و خوشنویسی، مراسم عروسی روی یخ و صدها فعالیت متنوع فرهنگی، ورزشی، تفریحی و ….

فعالیت های فرهنگی فستیوال برف و یخ هاربین هم از بخش های متنوعی مثل فستیوال فرهنگی برف و یخ Beidahuang، رقابت عکاسی برف و یخ، نمایشگاه نقاشی برف و یخ، شعرخوانی زمستانی و همین طور رقابت بین المللی مجسمه های یخی، رقابت بین المللی مجسمه های برفی و … تشکیل می گردد. در کنار این فعالیت ها، نمایشگاه غذا و مذاکرات و گفتگوهای سرمایه گذاری و کسب و کار هم برگزار می گردد که فرصت مناسبی برای جذب سرمایه و توسعه اقتصادی کشور چین فراهم می نماید.

فعالیت های ورزشی متنوعی هم در فستیوال برف و یخ هاربین برگزار می گردد. تورنمنت بین المللی هاکی روی یخ، تورنمنت بین المللی فوتبال برفی، تورنمنت بین المللی بدمینتون دوستانه، جایزه بزرگ بین المللی اسکی، مسابقات تفریحی برفی و زمستانی و …از جمله این فعالیت های مفرح و هیجان انگیز هستند.

فستیوال برف و یخ هاربین معمولا از حوالی 24-25 دسامبر آغاز می گردد و تا آخر فوریه ادامه دارد. اما مراسم افتتاحیه رسمی این فستیوال همه ساله در روز 5 ژانویه برگزار می گردد و به عنوان تاریخ رسمی آغاز فستیوال در نظر گرفته می گردد.

اگر می خواهید در این فستیوال شرکت کنید:

  • بهترین زمان سفر به چین و شرکت در فستیوال برف و یخ هاربین: اگر دوست دارید به چین سفر کنید و در بزرگ ترین فستیوال برف و یخ جهان شرکت کنید پیشنهاد می کنیم برنامه سفرتان را طوری تنظیم کنید که همزمان با آغاز سال نو چینی نباشد (4-10 فوریه). در صورتی که در ایام تعطیلات و سال نو چینی ها به این کشور سفر کنید باید منتظر ازدحام جمعیت و قیمت های نجومی و سرسام آور هتل ها باشید.
  • قیمت بلیط ورودی: فستیوال برف و یخ هاربین در محوطه ای بسیار وسیع برگزار می گردد و از بخش ها و جنبه های مختلفی تشکیل شده است. به همین دلیل برای ورود به پارک ها و محوطه های مختلف این فستیوال باید بلیط جداگانه با قیمتی متفاوت تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت دقیق بلیط و ورودیه ها پیشنهاد می کنیم به وبسایت رسمی این فستیوال مراجعه کنید.
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 410

به "فستیوال برف و یخ هاربین جشن زمستانی دنیا در چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "فستیوال برف و یخ هاربین جشن زمستانی دنیا در چین" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال برف و یخ هاربین جشن زمستانی دنیا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید