با غارهای زیبای دنیا آشنا شویم

به گزارش نوای پرنده پارسی، اگر فکر میکنید که غارهای زیرزمینی برای سفر و بازدید انچنان دلچسب نیسد در ادامه برایتان غارهایی که معرفی خواهیم کرد که بازدید از آنها برایتان جالب توجه خواهد بود، در ادامه با ما همراه باشید.

با غارهای زیبای دنیا آشنا شویم

به زمین و حتی آسمان که نگاه می‌کنیم شگفتی‌های زیادی در آن‌ها می‌بینیم. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که زیر پایمان، درون این زمین خاکی چه زیبایی‌هایی نهفته است؟ اغلب غار‌های جهان به خاطر طبیعتی که دارند بکر و دست نخورده مانده‌اند اما تعدادی از آن‌ها با تعبیه امکاناتی برای استفاده انسان‌ها دست‌خوش تغییراتی شده‌اند. در این مقاله به معرفی 10 غار زیر زمینی شگفت‌انگیز می‌پردازیم.

گراتو پالات‌سیزی (GrottaPalazzese)، پولاین‌یانو اِ میر (Polignano a Mare)، ایتالیا

روستای ماهیگیری پولاین‌یانو اِ میر واقع در Apulia خود یکی از جالب‌ترین مکان‌های ساحلی در ایتالیا محسوب می‌شود. یکی از دیدنی‌ترین نقاط این روستا غار گراتو پالات‌سیزی است که رستورانی رو به دریا در آن دایر شده و یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها برای خوردن ناهاری دلچسب است. در واقع، این غار آهکی از سال 1700 میلادی به مکانی برای برگزاری رویداد‌های مختلف تبدیل شده است. این رستوران از مهمانانش با غذا‌های خاص و تازه دریایی و نوشیدنی‌های ویژه منطقه پذیرایی می‌کند.

غارهایی در آلگارو (Algarve)، پرتغال

آلگارو جنوبی‌ترین منطقه کشور پرتغال و دارای خط ساحلی مملو از غارهای آهکی است. گردشگران می‌توانند از خطوط ساحلی و غار‌های این ناحیه سوار بر قایق بازدید کنند. در سواحلی چون Ponta Da Piedade که به برج‌های ماسه سنگی‌شان مشهور هستند می‌توان به گشت و گذار پرداخت. البته پیاده هم می‌شود از این غار دیدن کرد. توریست‌های زیادی هر ساله برای دیدن این غار‌های آهکی به آلگارو می‌آیند. بازدید از غار‌های آلگارو و لذت بردن از لحظاتی شاعرانه یکی از بهترین‌ کارهایی است که یک زوج جوان می‌توانند در طول عمر خود انجام دهند.

آبشار باتارا جرج (BaataraGorge)، تنورینا (Tannour)، لبنان

آبشار باتارا جرج که به عنوان غار سه پل هم شناخته می‌شود دارای فضایی شگفت‌انگیز و اثر گذار است. این آبشار که در اثر ذوب یخ‌های سالانه بر روی کوهی در لبنان به وجود می‌آید با ارتفاعی حدود 255 متر از روی سه ساختار پل مانند و آهکی پایین می‌ریزد. زمین‌شناسان تخمین می‌زنند سنگ‌های این ناحیه 160 میلیون سال قدمت دارند، به این معنا که قدمت آن به دوران ژوراسیک زمانی که دایناسور‌ها بر زمین حکمرانی می‌کردند بر‌می‌گردد. امروزه این غار و آبشار مقصد توریستی محبوبی به شمار می‌روند. در صورت سفر به این نقطه توصیه می‌شود مراقب باشید چرا که سطح غار لغزنده و جنس سنگ‌ها به دلیل آهکی بودن کمی ضعیف است. البته مردم به صورت گروهی اجازه ندارند که روی این پل‌های آهکی توقف کنند. با این وجود تجربه بازدید از این غار، فراموش نشدنی است.

غار Reed Flute، گیلِن (Guilin)، گوانشی (Guangxi)، چین

Reed flute (نی‌فلوت) یک غار عظیم آهکی و بسیار محبوب است و ظاهرا قدیمی‌ترین مقصد گردشگری گوانشی محسوب می‌شود. درون این غار چراغ‌های رنگی نصب شده که در نتیجه آن صحنه‌های خارق‌العاده‌ای به وجود آمده است. غار رید‌فلوت 40 متر طول دارد و گردشگران می‌توانند در سراسر آن به جستجو بپردازند. تور‌ گردشی این غار حدود یک ساعت به طول می‌انجامد که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد.

غار باتو (Batu), منطقه (Gombak) مالزی

تپه‌ای که معبد باتو روی آن بنا شده مکان مقدس و مشهوری است که از ویژگی‌های آن وجود مجموعه‌ای از معابد‌ پراکنده در غار‌های این تپه است. علاوه بر طبیعت زیبا و جذاب، مجسمه بلند و طلایی هندو و بناهای درون غارها تجربه‌ای مرموز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. اگرچه خود غارها 400 میلیون سال قدمت دارند با این وجود مکان‌های مذهبی در قرن 19 میلادی در آنها بنا شده است. این منطقه‌ جاذبه توریستی محبوبی در کشور مالزی است که در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور قرار دارد. می‌توانید با استفاده از قطار به راحتی از مسیر زیبایی عبور کنید و به این ناحیه سفر کنید.

غار ملیسانی (Melissani)، کِفالونیا (Kefalonia) یونان

ناحیه بیرونی غار ملیسانی در میان جنگل‌ها محسور شده و درون آن با دریاچه‌ای شفاف و زلال با شکوه هرچه تمام می‌درخشد. یکی از سالن‌های این غار به بیرون باز می‌شود و به راحتی نور به داخل غار وارد می‌شود و زلالی آب دریاچه را نشان می‌دهد. آب دریاچه درون غار به قدری شفاف است که تصور می‌شود قایق‌هایی که روی آب هستند در هوا شناورند. در اساطیر یونانی این مکان به عنوان غار Nymphs (روح طبیعت که در فرم یک زن ظاهر می‌شود و در رود‌ها، جنگل و مکان‌های دیگر زندگی می‌کند) شناخته می‌شود. غار ملیسانی و دریاچه‌اش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری یونان هستند. پیدا کردن این غار سخت نیست، کافی است از سمت آجای افیمیای (AgiaEfimia) یا سامی به این سمت حرکت کنید. بهترین زمان برای سفر به این نقطه روزهای آفتابی است، وقتی که خورشید به درون این غار می‌تابد.

غار فینگالز (Fingals)، اسکاتلند

غار فینگالز با ساختاری بسیار مرموز در استافا (Staffa) که خود در بخش داخلی جزایر هیبرید اسکاتلند قرار دارد واقع شده است. ستون‌های بازالتی شش‌ضلعی که توسط جریان گدازه‌ای لاوا در طول هزاران سال پیش شکل گرفته‌اند ساختار عجیب این غار را تشکیل داده‌اند. بومی‌های منطقه به خاطر اکو و صدای به وجود آمده توسط موج‌های دریا این غار را به اسم غار ملودیک می‌شناسند. صدای‌های وهم‌آلود، احساس بودن در یک کلیسای جامع را به وجود می‌آورند. این صداها حتی الهام بخش آهنگسازان و موسیقیدانان بزرگی چون آگوست استریندبرگ، فیلیکس مِندلسون و پینک فلوید بوده است. منطقه استافا بسیار زیباست و غار فینگالز هم یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این ناحیه محسوب می‌شود.

غارهای یخی Mendenhall، جونو، آلاسکا، ایالات متحده

پیشتر به غار‌های یخی زیادی پرداختیم، اما غار یخی Mendenhall در زیر یخچال‌ طبیعی آلاسکا حقیقتا یکی از زیباترین غار‌های جهان است‌. این غار به خاطر چشمه‌هایی که در اثر ذوب‌ یخ‌ها به وجود آمده‌اند و جلوه منحصر به فردی دارند مشهور است. یخچال‌های طبیعی Mendenhall از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آلاسکا به شمار می‌روند که به آسانی قابل دسترسی هستند. این منطقه در تمام طول سال در دسترس است چرا که تغییرات آب‌و‌هوایی قابل توجهی در آن رخ نمی‌دهد.

غارهای وایتومو (Waitomo)، کینگ‌کانتری (KingCountry) نیوزیلند

غارهای کاملا مرموز وایتومو نشانه و خاص طبیعت زیبای کشور نیوزلند هستند. در قسمت بالای این منطقه، روستای کوچکی وجود دارد و در سطح زیرین‌ آن سیستم به هم پیوسته از غارها قرار گرفته است که بیشتر از 2 میلیون سال قدمت دارند. نور درخشان دیواره غارها، ناشی از وجود نوعی کرم شب‌تاب به نام Arachnocampa luminosa است که تنها در کشورهای نیوزیلند و استرالیا یافت می‌شوند.

غار Son Doong، پارک ملی Phong Nha Ke Bang، استان Quảng Bình ویتنام

غار Son Doong در سال 2010 کشف شد و بزرگترین غار جهان محسوب می‌شود. در درون این غار دنیای بزرگ زیر زمینی شامل جنگل، آبشار‌ها، رودخانه، گیاهان ناشناخته و فسیل وجود دارد که بسیار شگفت‌انگیز هستند. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد و جالب این منطقه وجود غار مرواریدی و کلسیتی شفافی در آن است. غار Son Doong هم اکنون به روی توریست‌ها باز است تا بتوانند از زیبایی‌های آن لذت ببرند و تجربه‌ای فراموش نشدنی را کسب کنند. دلیل اصلی سفر به این ناحیه دیدن این غار شگفت‌انگیز است. با این وجود طبیعت دست‌نخورده اطراف آن همچنان محبوب افراد ماجراجو است.

انتشار: 19 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 16

به "با غارهای زیبای دنیا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با غارهای زیبای دنیا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید