جان کری به ژاپن و اندونزی سفر می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا میخواهد طی هفته آینده پیش از شرکت در نشست همکاری های مالی آسیا -اقیانوسیه در جزیره بالی، به ژاپن و اندونزی سفر کند.

جان کری به ژاپن و اندونزی سفر می نماید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزارت خارجه آمریکا امروز پنج شنبه اظهار داشت، جان کری وزیر خارجه این کشور پیش از سفر به جزیره بالی و پیوستن به باراک اوباما برای شرکت در نشست همکاری های مالی آسیا- اقیانوسیه، به کشورهای اندونزی و ژاپن سفر خواهد نمود.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد، هدف اصلی از سفر جان کری به ژاپن، شرکت در نشست همکاری های امنیتی دو کشور است که روزهای دوم و سوم اکتبر برگزار خواهد شد. چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز قرار است در این نشست شرکت کند.

سران آمریکا و ژاپن در ژوئن 2011 میلادی نشست امنیتی مشترکی را در واشنگتن برگزار کردند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تاکید نمود، سفر آینده مقام های ارشد آمریکا به ژاپن فرصتی برای گسترش همکاری های امنیتی دو کشور خواهد بود.

نشست همکاری های مالی آسیا- اقیانوسیه موسوم به اپک نیز قرار است روز 4 اکتبر شروع به کار کند. سفر مقام های آمریکایی به آسیا، روز 7 اکتبر به سرانجام خواهد رسید.

نشست همکاری های مالی آسیا- اقیانوسیه علاوه بر آمریکا با حضور کشورهای کانادا، مکزیک، پرو، شیلی، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، مالزی، ویتنام و برونئی برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2095

به "جان کری به ژاپن و اندونزی سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری به ژاپن و اندونزی سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید