عکسی از خودسوزی که یک حکومت را سرنگون کرد!

به گزارش نوای پرنده پارسی، راهب بودایی در حالی که در آتش می سوخت، بی حرکت بر زمین نشسته بود و حتی ناله هم نمی کرد. تصاویر دلخراش خودسوزی او در تمام دنیا منتشر شد و این اقدام سرآغاز سرنگونی حکومت فاسد نگودین دیم در پنج ماه بعد از این واقعه بود.

عکسی از خودسوزی که یک حکومت را سرنگون کرد!

به گزارش خبرنگاران، برنامه عکس های تکان دهنده از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و آنالیز، تصویر بودایی مشتعل می پردازد.

عکس های تکان دهنده به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به آنالیز و نقد آن می پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از خودسوزی تیش کوانگ دوک راهب 66 ساله بودایی رفته است.

این راهب بودایی ویتنامی در اعتراض به دیکتاتوری، فساد اقتصادی و بی عدالتی حکومت دست نشانده آمریکایی نگودین دیم رئیس جمهور ویتنام جنوبی، در مقابل دیدگان هزاران نفر در شهر سایگون، مرکز این کشور (هوشی مین ویل امروزی) دست به خودسوزی زد. او در حالی که در آتش می سوخت، بی حرکت بر زمین نشسته بود و حتی ناله نمی کرد. تصاویر دلخراش خودسوزی او در تمام جهان منتشر شد و این اقدام سرآغاز سرنگونی حکومت فاسد نگودین دیم در پنج ماه بعد از این واقعه بود. این اتفاق درست زمانی رخ داد که مالکوم براون عکاس خبری آمریکایی برای ثبت این لحظه در صحنه حضور داشت. عکس قدرتمند براون موج های خبری و جریان سازی های زیادی را در سراسر جهان به وجود آورد و توجه جهانیان را به شرایط بودایی ها در جنوب ویتنام جلب کرد. این عکس بعلاوه براون را پیروز به کسب یک جایزه پولیتزر کرد.

عکس های تکان دهنده کاری از واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز آدینه 20 اسفند ماه ساعت 03:15 بامداد به وقت تهران پخش می گردد و تکرار آن همان روز ساعت 10:15 ،19:15و شنبه ساعت های 21:45،14:15،08:45 و یکشنبه ساعت 16:45برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7598

به "عکسی از خودسوزی که یک حکومت را سرنگون کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکسی از خودسوزی که یک حکومت را سرنگون کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید