طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های داوطلب انجام می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر انصاری امروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه الکامپ 2019 با اشاره به اینکه موضوع نظام کدگذاری برای رهگیری و اصالت دارو و نسخه پیچی در پرونده سلامت الکترونیک اجرایی شده است، گفت: در حوزه دارو با دو جهت واردات و فراوری دارو، از پخش تا محل تنظیم و نیز موضوع نسخه پیچی روبرو هستیم.

طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های داوطلب انجام می گردد

وی ادامه داد: در حوزه فراوری دارو و واردات آن، پروژه رهگیری و اصالت دارو با همکاری سازمان غذا و دارو در حال اجرا است اما موضوع نسخه پیچی الکترونیکی که فرآیند فنی آن به اتمام رسیده، هنوز اجرایی نشده است.

مجری پرونده الکترونیک سلامت اضافه کرد: در این مرحله قصد بر این است که زمانی که پزشک دارویی را برای بیمار تجویز می نماید، فرد به صورت الکترونیکی آن را دریافت نموده و داروخانه به وسیله این پرونده الکترونیک، دارو را به بیمار ارائه دهد.

انصاری توضیح داد: هم اکنون در مرحله ورود بخش خصوصی، مطب ها و داروخانه ها به این پروژه هستیم و در صورتی که داروخانه ها و پزشکان داوطلب باشند، به زودی پروژه نسخه پیچی الکترونیکی از روی کدینگ را اجرایی می کنیم.

وی اعلام نمود: این پروژه حلقه مفقوده نظام کدینگ پرونده الکترونیک سلامت است که می تواند این پروژه را یک قدم دیگر به اهداف اصلی خود نزدیک کند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1660

به "طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های داوطلب انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های داوطلب انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید