طرح شناسنامه دار شدن درختان در کرج اجرا شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، پیمان بضاعتی پور بابیان اینکه شناسنامه دار کردن درختان کرج گام مؤثری در حفاظت از درختان محسوب می گردد، گفت: این طرح برای سومین سال متوالی اجرا می گردد.

طرح شناسنامه دار شدن درختان در کرج اجرا شد

وی بابیان اینکه در توسعه پایدار فضای سبز، شناسایی و ثبت اطلاعات مربوط به درختان شهری لازم است، گفت: ازآنجایی که این درختان جزو میراث معنوی و طبیعی شهر به شمار می آیند طرح شناسنامه دار شدن درختان تازه کاشت نیز اجرایی شده تا در اولین گام با تجزیه وتحلیل اطلاعات جمع آوری شده، برنامه ریزی های لازم جهت حفظ و گسترش فضای سبز اعمال گردد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با شرح اینکه درختان کهن سال شهر به هزار اصله نمی رسد، ادامه داد: تعداد تمام درختانی که در معابر، جنگل ها و پارک های شهر وجود دارند در شناسنامه فضای سبز آن عرصه معین است، و اطلاعات کاملی از این که چند درخت و از چه گونه هایی در پارک های کرج وجود دارد، در سیستم سازمان به ثبت رسیده است.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه درختان به عنوان مهم ترین شاخص فضای سبز شهری شناخته می شوند توضیح داد: در طرح شناسنامه دار کردن درختان با نصب برچسب اطلاعات کامل نهال های تازه کاشته شده ثبت و با این اقدام علاوه بر شناسایی درختان و مسیرهای کاشته شده تعداد آن ها نیز معین می گردد و نتایج حاصله از آن می تواند منجر به برنامه ریزی بهتر و دقیق تر برای اجرای طرح های آینده این سازمان گردد.

وی با شرح اینکه این سازمان سال جاری برای توسعه فضای سبز و افزایش درختان سطح شهر اقدامات گسترده ای را پیش از هفته درختکاری شروع نموده است، اضافه نمود: پویش جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت با مشارکت شهروندان اجرایی شد و بدون تردید ثبت اطلاعات درختان حساسیت و دقت شهروندان را نیز در حفظ و نگهداری از درختان و سرمایه های ارزشمند شهر افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 803

به "طرح شناسنامه دار شدن درختان در کرج اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح شناسنامه دار شدن درختان در کرج اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید