طالبان: آمریکا از توافقنامه قطر سرپیچی نموده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی طالبان با اشاره به حملات هوایی اخیر آمریکا به این گروه گفت که این حملات سرپیچی علنی و تخلف صریح از توافقنامه قطر است.

طالبان: آمریکا از توافقنامه قطر سرپیچی نموده است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان امروز (27 مهرماه) با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که نیروهای آمریکایی پس از درگیری ها در ولایت هلمند با بمباران بی مورد بارها از توافقنامه قطر سرپیچی کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

احمدی گفت که براساس توافقنامه آمریکا و طالبان که 10 اسفند 1398 به امضا رسید، نظامیان آمریکایی نمی توانند به جز مناطق درگیری و هنگام جنگ دیگر مناطق را بمباران نموده و کسی را هدف قرار دهند.

وی اضافه کرد: اما در چند روز اخیر، حملات هوایی آمریکایی مناطق نهرسراج، خوشکاوه، باباجی ولایت هلمند، مناطقث مالگیر و بند برق شهرستان گرشک و مناطق مختلف شهرستان های سنگین، مارجه، ناوه و نادعلی را شب و روز بمباران نموده اند و همچنان در فراه و برخی ولایت ها دیگر نیز بمباران داشته اند که تخلف علنی و صریح از پیمان دوحه می باشد.

سخنگوی طالبان توضیح داد: این چندمین بار است که آمریکا از توافقنامه سرپیچی می نماید و با تکرار این گونه اعمال، مسئولیت عواقب آن با طرف آمریکایی خواهد بود.

سانی لگت سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان هفته گذشته اعلام نمود که نیروی هوایی آمریکا چندین حمله هدفمند را در دفاع از نیروهای امنیتی افغان علیه گروه طالبان انجام داده است.

وی همچنین اضافه کرد که نیروی هوایی آمریکا در گذشته نیز از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان که تحت حمله طالبان قرار داشتند، حمایت نموده و به این حمایت ادامه خواهد داد.

ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در واکنش به حملات طالبان به نیروهای امنیتی در جنوب افغانستان گفت: طالبان باید حملات خود را در ولایت هلمند بلافاصله متوقف کند و خشونت ها در سراسر کشور را نیز کاهش دهد.

وی در ادامه نیز گفت: حملات طالبان مطابق با توافقنامه قطر نیست و کوشش های جاری مذاکرات صلح را نیز تضعیف می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5032

به "طالبان: آمریکا از توافقنامه قطر سرپیچی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا از توافقنامه قطر سرپیچی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید