حسرت فوتبال ایران در آسیا؛ دست و پای مزاحم جام را از سرخپوشان دزدید

به گزارش نوای پرنده پارسی، تیم فوتبال پرسپولیس به سختی راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شد، اما مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی بازنده شد.

حسرت فوتبال ایران در آسیا؛ دست و پای مزاحم جام را از سرخپوشان دزدید

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، روز گذشته تیم فوتبال پرسپولیس ایران از ساعت 15:30 به وقت ایران به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی رفت و در حالی که با یک گل از حریف پیش بود با حساب 2 بر یک مغلوب این تیم شد تا باز هم در کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ناکام بماند و حسرت چندین ساله فوتبال ایران در قهرمانی ادامه پیدا کند.

پرسپولیس، شهر خودرو، استقلال و سپاهان نمایندگان ایران در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا بودند که فقط پرسپولیس به مراحل بالاتر صعود کرد. شهر خودرو و سپاهان در مرحله گروهی با لیگ قهرمانان وداع کردند، استقلال هم در مرحله حذفی مقابل پاختاکور ازبکستان بازنده شد.

رقابت های این فصل با شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته برگزار گردید. با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات این فصل از هفته سوم مرحله گروهی به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار گردید و تیم ها به صورت جداگانه در منطقه شرق و غرب به رقابت پرداختند. مرحله حذفی نیز بر خلاف سال های گذشته به صورت تک بازی برگزار گردید.

پرسپولیس کار خود را در لیگ قهرمانان از دوحه قطر شروع کرد. سرخپوشان در هفته اول به مصاف تیم پُر ستاره الدحیل رفتند و با نتیجه 2 بر صفر مغلوب این تیم شدند. ادمیلسون جونیور و ماریو مانجوکیچ گل های الدحیل را زدند. پرسپولیسی ها در هفته دوم هم مقابل الشارجه متوقف شدند. علی علیپور هر 2 گل قرمزها را زد.

از هفته سوم شرایط برای پرسپولیس فرق کرد. با وجود اینکه بازیکنان خوبی مثل علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی علیپور از این این جدا شدند اما شرایط نه تنها بد پیش نرفت بلکه خیلی هم خوب شد. بازیکنان جدید پرسپولیس به خوبی در تیم جا افتادند و عصای دست یحیی گل محمدی در این رقابت ها لقب گرفتند.

پرسپولیس در هفته سوم با تک گل شجاع خلیل زاده مقابل التعاون به رجحان رسید و در هفته چهارم با تک گل بشار رسن این نتیجه را مقابل نماینده عربستان تکرار کرد. سرخپوشان در هفته پنجم دوباره مقابل الدحیل تسلیم شدند و با حساب یک بر صفر مقابل یاران رامین رضاییان بازنده شدند. معز علی از روی نقطه پنالتی تک گل این بازی را به ثمر رساند . با این نتیجه سرنوشت شاگردان یحیی گل محمدی برای صعود به هفته پایانی کشیده شد.

پرسپولیس در هفته آخر با 4 گل مقابل الشارجه به پیروزی رسید و با اقتدار به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شد. شجاع خلیل زاده، عیسی آل کثیر، وحید امیری و مهدی عبدی در این ملاقات برای سرخپوشان گلزنی کردند. تیم پُر ستاره السد حریف پرسپولیس در مرحله بعد شد تا همه انتظار یک بازی سخت را مقابل شاگردان ژاوی داشته باشند. پیش بینی ها درست از آب درآمد و بازی پرسپولیس و السد بسیار نزدیک دنبال شد اما گل عیسی آل کثیر در دقیقه 88 حکم صعود نماینده کشورمان را امضاء کرد.

سپس پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف پاختاکور ازبکستان می رفت. پاختاکور پیروز شده بود استقلال ایران را شکست دهد. این ملاقات تحت تاثیر اخراج زودهنگام جلال الدین ماشاریپوف ستاره ازبک ها نهاده شد که دقیقه 15 پس از تکل خشن روی پای بازیکن پرسپولیس از داور کارت قرمز گرفت. در ادامه شاگردان یحیی گل محمدی با 2 گل عیسی آل کثیر حریف را شکست دادند.

پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب حریف تیم باکیفیت النصر عربستان شد. عیسی آل کثیر به دلیل خوشحالی پس از گل جنجالی در ملاقات با پاختاکور در فاصله چند ساعت مانده تا شروع مسابقه محروم شد تا شوک بزرگی به سرخپوشان وارد گردد اما دیگر بازیکنان پرسپولیس با تعصب خاصی مقابل نماینده عربستان ظاهر شدند. پس از تساوی یک - یک 2 تیم در وقت های معمول و اضافی، پرسپولیس در ضربات پنالتی حریف را شکست داد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

از همان بازی نیمه نهایی معین شد که یحیی گل محمدی نمی تواند در مسابقه فینال از وحید امیری و احسان پهلوان به دلیل محرومیت استفاده کند. شجاع خلیل زاده هم این تیم را به مقصد الریان قطر ترک کرد تا شوک بزرگی به پرسپولیس وارد گردد. جدایی خلیل زاده ضربه بزرگی به پرسپولیس وارد کرد زیرا این بازیکن یکی از کلیدی ترین نفرات سرخپوشان در راه رسیدن به فینال آسیا و قهرمانی های متوالی در لیگ برتر بود. محرومیت آل کثیر هم بخشیده نشد تا گل محمدی با دست خالی به جدال با اولسان هیوندای کره جنوبی برود.

در بازی فینال که در الوکره برگزار گردید پرسپولیس ابتدا با گل مهدی عبدی از حریف پیش افتاد اما خطای بد موقع احمد نوراللهی در ثانیه های پایانی نیمه اول این فرصت را به جونیور داد تا بازی را مساوی کند. در ابتدای نیمه دوم مهدی شیری یک خطای هند عجیب را در محوطه جریمه انجام داد تا VAR برای دومین بار به یاری اولسان بیاید. جونیور از روی نقطه پنالتی گل دوم را زد تا پرسپولیس باز هم در کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ناکام بماند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5890

به "حسرت فوتبال ایران در آسیا؛ دست و پای مزاحم جام را از سرخپوشان دزدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسرت فوتبال ایران در آسیا؛ دست و پای مزاحم جام را از سرخپوشان دزدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید