ساخت یک جنگل شهری در چین

به گزارش نوای پرنده پارسی، برای آشنایی انسان با طبیعت و مسائل مهم زیست محیطی طرح هایی در نقاط مختلف دنیا در دست توسعه است تا طبیعت را بیشتر وارد زندگی شهری نمایند.

ساخت یک جنگل شهری در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

طراحان بزرگ ترین جنگل های بارانی شهری، پروژه ادن (Eden) را بزرگ ترین جنگل بارانی شهری در سطح دنیا می دانند که از زمان بازگشایی، 19 میلیون گردشگر را جذب خود نموده است. در حال حاضر، این پروژه بریتانیایی تصمیم به افتتاح هشت سایت جدید در دنیا گرفته است.

پروژه ادن روی یک حفره خاکی بدون استفاده با ظرفیت 30 زمین فوتبال ساخته شده و شامل دو گنبد شفاف و بسیار بزرگ است که زیست بوم نامیده می شوند و دارای بیش از 3000 گونه گیاهی است. این پارک اکولوژی، در کورنوال، 16 سال پیش در جنوب غربی انگلستان و برای آموزش مردم در مورد مسائلی در مورد پایداری و محیط زیست افتتاح شد.

پس از مشاهده موفقیت های این پارک، سازندگان آن اعلام کردند که برنامه هایی برای ایجاد سایت های بیشتر در دست تهیه دارند. یکی از اولین مکان هایی که در ادامه این راه افتتاح خواهد شد، در شهر ساحلی چینگدائو در چین واقع شده است.

سایت چینی که طبق برنامه ریزی ها باید در سال 2020 افتتاح گردد، روی زمین های آسیب دیده زیست محیطی بنا می گردد که کاربرد اولیه آن ها، فراوری نمک و کشت دانه های خوراکی آجیل بوده است.

پروژه ادن در کورنوال، یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بریتانیا است. این پارک که در مارچ 2001 بازگشایی شد، بزرگ ترین جنگل های بارانی داخلی در سطح دنیا است.

این سایت، مساحتی بیش از 13 هکتار را دربر گرفته و با دو گنبد شفاف و عظیم پوشیده شده است که به عنوان زیست بوم شناخته می شوند.

این دو زیست بوم دارای 3000 گونه گیاهی از سرتاسر دنیا است.

هر زیست بوم دارای گیاهانی از منطقه خاصی از دنیا است. یکی از آن ها را زیست بوم مدیترانه ای می نامند و دیگری، زیست بوم مناطق بارانی است. همچنین، یک باغ بیرونی بزرگ، رستوران، کافه و یک مرکز آموزشی هم در این پارک وجود دارند

ویژگی اصلی این جاذبه گردشگری، تامل در مورد ارتباطات و تحول است. هدف آن، پژوهش در مورد رابطه بین گیاهان و مردم است.

این سایت در تمام طول سال باز است و دارای زمین هاکی و جاذبه های زمستانی برای ماه های سرد سال است.

به تازگی معلوم شده است که پروژه ادن باعث شکل گیری جاذبه های مشابه در نقاط دیگر دنیا شده است.

یکی از اولین طرح های پارکی که قرار است در چینگدائو، چین، بنا گردد در این تصویر نشان داده شده است.

دیوید هارلند، مدیر عامل پروژه بین المللی ادن می گوید:

نکته ای که در پارک چینگدائو بر آن تاکید می کنیم، آب و انسان است. آب، یکی از مهم ترین موضوعات دنیای در قرن 21 و شاید هم در قرن 22 است. تنها با بیان این واقعیت هاست که می توانیم اهمیت فراوانی، کمبود و کیفیت آب را گوشزد کنیم و مردم را واداریم که به این مسائل بیندیشند.

منبع: کجارو / cnn.com
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2574

به "ساخت یک جنگل شهری در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک جنگل شهری در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید