ساخت و ساز سریع&zwnjتر با روبات نصاب

به گزارش نوای پرنده پارسی، شرکت روباتیککاناواس(Canvas) که در سال 2017 تأسیس شد اخیرا یک بازوی روباتیک مجهز به چند حسگر طراحی نموده است که فرایند نصب دیوارهای پیش ساخته را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

ساخت و ساز سریع&zwnjتر با روبات نصاب

در ساختمان سازی به ورقه ای از گچ که میان دو لایه ضخیم از کاغذ یا مقوا فشرده شده و برای ساخت دیوارهای جدانماینده داخلی و سقف از آن بهره می گیرند، دیوار خشک(Drywall) یا تخته گچ(Gypsum Board) گفته می گردد. دیوارهای خشک از طریق قاب بندی چوبی یا قاب بندی فولادی سبک نصب می گردد لذا در هنگام زلزله رفتار یکپارچه دیوار باعث استحکام بیشتر آن می گردد. این شرکت اکنون میخواهد حضور منطقه ای خود را توسعه دهد و همچنین روبات خود را برای انجام یک سری از کارهای ساخت و ساز اتوماتیک توسعه دهد.

شرکت کاناواس در حال حاضر بر نصب دیوارخشک در ساختمان های تجاری عظیم تر از 10هزار فوت مربع(3 هزار و 48 متر مربع) تمرکز دارد. به گزارش ونچر بیت(VentureBeat) پس از کامل شدن این فرآیند، این شرکت میخواهد روبات خود را بیشتر توسعه دهد تا امکان عایق کاری اسپری ای(spray-on insulation) و رنگ کردن را نیز داشته باشد.

بنیانگذاران شرکت کاناواس ادعا می نمایند که روبات های توسعه داده شده توسط شرکت شان سریع تر از انسان کار می نمایند. در حالی که بیشتر شرکت های روباتیک، ماشین های خود را می فروشند یا اجاره می دهند، روبات های کاناواس توسط افراد آموزش دیده اتحادیه بین المللی نقاشان و تجارت متحد(International Union of Painters and Allied Trades) اداره می شوند.

در حال حاضر، این شرکت فقط در منطقه خلیج سان فرانسیسکو(San Francisco Bay Area) فعالیت می نماید و هدفش توسعه بیشتر کارهایش در آینده است. با اعمال محدودیت های گسترده به دلیل همه گیری کروناویروس و فاصله اجتماعی، بازار روبات ها و هوش مصنوعی در ماه های اخیر رونق پیدا نموده است.

با سرمایه گذاری شرکت هایی مانند Innovation Endeavors، Obvious Ventures، Brick & Mortar Ventures و Grit Ventures در شرکت کاناواس اکنون سرمایه این شرکت به 19 میلیون دلار رسیده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5775

به "ساخت و ساز سریع&zwnjتر با روبات نصاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و ساز سریع&zwnjتر با روبات نصاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید