رونمایی از بالگرد نظامی بشقابی چین (

به گزارش نوای پرنده پارسی، تصاویر منتشر شده از نمایشگاه بالگرد چین نشان می دهد که این کشور پیروز به ساخت یک بالگرد شبیه بشقاب پرنده تهاجمی شده است.

رونمایی از بالگرد نظامی بشقابی چین (

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین روز آدینه در گزارشی آورده است این بالگرد ماه جاری میلادی در نمایشگاه بالگردهای شهر تیان جین در شمال شرق شهر پکن پایتخت این کشور رونمایی شده است.

از این دستاورد جدید نظامی چین با عنوان بالگرد هجومی کوسه سفید (وایت شارک) پرقدرت یاد می گردد که بر اساس این گزارش به طور آزمایشی در سال 2020 میلادی به پرواز درخواهد آمد.

گزارش حاکی است این بالگرد در مراحل آزمایشی قرار گرفته است و فعلا در خدمت ارتش قرار نخواهد گرفت اما ساخت آن یک دستاورد بزرگ و انقلابی در بالگردهای آینده محسوب می گردد.

طول بالگرد 7.6 متر و پهنای آن دو متر و 85 سانتیمتر است و به شکل دوار ساخته شده است و کابین خلبان در مرکز آن قرار گرفته است.

از تجهیزات محرکه ای برای بلند شدن بالگرد استفاده شده است که به آن امکان عمود پرواز می دهد و به دو موتور پرسرعت مجهز است که به آن سرعت بسیار بالایی می دهد و گنجایش دو خلبان دارد.

این بالگرد می تواند با حداکثر وزن 6 هزار کیلوگرم پرواز کند و سرعت آن به 650 کیلومتر در ساعت می رسد این بالگرد از جمله جنگ افزارهای کلیدی دیجیتالی نسل آینده به حساب می آید و در هر ثانیه می تواند 16 و نیم متر اوج بگیرد.

تلویزیون چین پیش بینی نموده است این بالگرد بتواند در نمایشگاه هوایی جوهای در جنوب چین در نوامبر سال 2020 میلادی پرواز کند.

با این وصف هنوز نگرانی هایی از امنیت پروازی و باثبات بودن آن در آسمان وجود دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2374

به "رونمایی از بالگرد نظامی بشقابی چین (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از بالگرد نظامی بشقابی چین ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید