رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های حوادث کارگری

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس کل دادگستری هرمزگان از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های حوادث کارگری خبر داد.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های حوادث کارگری

به گزارش ،رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده های مربوط به حوادث کارگری خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

علی صالحی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر لزوم بررسی مستمر ضوابط ایمنی در کارگاه های تولیدی تاکید کرد.

او با تأکید بر برخورد قانونی با متخلفان حوزه کار اضافه نمود: در خصوص پیگیری مسائل کارگران و جلوگیری از بروز مسائل، باید با مدیران شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان جلساتی برگزار و مسائل حوزه کار در اسرع وقت رصد و پیگیری شود.

صالحی گفت: دستگاه قضایی آمادگی هرگونه همکاری در راستای اجرای هر چه بهتر قانون کار و بهبود ایمنی و شرایط کار در محیط های کارگری استان هرمزگان را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: این اداره کل در خصوص اجرای قانون کار ارتباط بسیار نزدیکی با دادگستری دارد و با توجه به تحولی که در این حوزه ایجاد شده، امید است در پرونده های مربوط به این حوزه تسریع بیشتری صورت گیرد.

ابراهیمی اضافه نمود: صیانت از نیروی کار یک الزام قانونی است و برای پیشگیری از حوادث احتاقتصادی ناشی از کار، تعطیلی کارگاه های ناایمن و برخورد با کارفرمایانی که اتباع غیر مجاز خارجی را بکار می گیرند، برای برخورد با متخلفان نیازمند ادامه روند مساعدت ها و حمایت های دستگاه قضایی هستیم.

او گفت: این اداره کل سعی دارد شکایت بین کارگران و کارفرمایان را قبل از اینکه منجر به صدور رأی شود، حل و فصل نماید وبرای تعامل با دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی و رسیدگی به پرونده شاکیان در هیأت تشخیص و حل اختلاف اداره کل، تعداد شکایات به حداقل رسانده شود.

ز

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2093

به "رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های حوادث کارگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های حوادث کارگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید