دو آلبوم موسیقی محلی خراسان جنوبی رو نمایی می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران مجید کریمیان صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط فعلی فراوری یک اثر هنری با کیفیت حدأقل دو سال طول می کشد.

دو آلبوم موسیقی محلی خراسان جنوبی رو نمایی می گردد

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن اعلام کرد: تهاجم فرهنگی در حقیقت ریشه های هویت بومی و آیینی را هدف قرار داده که حوزه هنری در مقابله با آن احساس مسئولیت می نماید.

کریمیان ادامه داد: هنر و به ویژه موسیقی بومی به واسطه محتوای غنی نقش مهمی در حفظ هویت بومی منطقه دارد و از این جهت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا دو آلبوم موسیقی بومی خراسان جنوبی به نام آوای صحرا و هفت شهر عشق توسط هنرمندان گروه سلم آبادی و غفور محمد زاده فراوری گردیده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دو آلبوم از با کیفیت ترین آلبوم های موسیقی بعد از انقلاب اسلامی در منطقه جنوب خراسان است، یادآور شد: رو نمایی از این دو آلبوم روز چهارشنبه همزمان با عید قربان انجام می گردد.

ابراهیم سلم آبادی سرپرست گروه آوای صحرا نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه موسیقی مقامی خراسانی بسیار پربار و متنوع است، اظهار کرد: بی شک اگر بخواهیم یک اثر موسیقیایی فاخر فراوری کنیم باید مشکلات زیادی را پشت سر بگذاریم.

وی اعلام کرد: خرسندیم که با فراوری آلبوم آوای صحرا یک یادگاری ارزشمند از جنس هنر از گروه آوای صحرا باقی ماند.

سرپرست گروه موسیقی آوا صحرا ادامه داد: آلبوم آوای صحرا از 13 قطعه تشکیل و در آن از ملودی های شادیانه خراسان جنوبی بهره برده گردیده است و همچنین در فرایند فراوری نیز از سازهای بومی خراسان جنوبی چون سرنا و دهل و دایره استفاده گردیده است.

غفور محمد زاده، خواننده، نوازنده و پژوهشگر موسیقی خراسان جنوبی نیز در این نشست خبری گفت: بسیاری از آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی با موسیقی بومی منطقه پیوند خورده است.

وی با اشاره سختی های فعالیت در حوزه هنر موسیقی اظهار کرد: در دوره ای که موسیقی های بومی و محلی مورد بی مهری قرار گرفته است باید از نهادها و سازمان هایی چون حوزه هنری که از این نوع موسیقی حمایت می نمایند سپاسگذاری کرد.

پژوهشگر موسیقی خراسان جنوبی یادآور شد: در هفت قطعه آلبوم هفت شهر عشق موسیقی عرفانی خراسان را مطرح نموده و از اشعار شاعران بزرگی چون عطار، حافظ، شیخ احمد جامی، صناعی، وحشی بافقی و مولانا استفاده نمودیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 95

به "دو آلبوم موسیقی محلی خراسان جنوبی رو نمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو آلبوم موسیقی محلی خراسان جنوبی رو نمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید