دور جهان در 212 روز ، ملوان 73 ساله رکورد زد

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک ملوان 73 ساله فرانسوی پس از 212 روز قایق رانی روی آب های دریا بدون استفاده از فناوری های پیشرفته جهان را یک دور کامل زد و به بزرگ ترین افتخار زندگی حرفه ای خود رسید.

دور جهان در 212 روز ، ملوان 73 ساله رکورد زد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس24، ژان-لوک فن دن هید روز سه شنبه پس از یک سفر 48 هزار کیلومتری با قایق 11 متری خود به بندری در غرب فرانسه رسید و نخستین کسی لقب گرفت که در رقابت موسوم به گلدن گلوب یا گوی طلایی از خط سرانجام می گذرد. از 19 ملوانی که تابستان گذشته این رقابت را شروع کردند، فقط پنج نفر تا سرانجام دوام آوردند و روز سه شنبه در روند مسابقه حضور داشتند.

فن دن هید در ششمین تجربه دریانوردی دور کره زمین حدود دو ماه پیش روی دریا به مشکل خورد. دکل قایق در یک توفان مهیب در اقیانوس منجمد شمالی به شدت آسیب دید و از آنجا که رفتن به خشکی برای تعمیر دکل به خروج پیرمرد ماجراجوی فرانسوی از جریان رقابت می انجامید، او ترجیح داد مشکل را همان جا روی آب حل نماید. فن دن هید سپس به سوی دماغه هورن در جنوبی ترین نقطه خشکی در آمریکای جنوبی رفت و از آنجا به جهت ادامه داد.

رابین ناکس-جانستن از جمله کسانی بود که برای تبریک گفتن به ملوان فرانسوی آمده بودند؛ تنها برنده رقابت گلدن گلوب در 50 سال پیش و کسی که در 23 آوریل 1969 سفر دور جهان را در 312 روز به سرانجام رسانده بود. شرکت نمایندگان در این رقابت فقط می توانند از دستگاه زاویه یاب مکانیکی و نقشه های کاغذی استفاده نمایند و برای ارتباط دریافت با جهانی بیرون هم یک رادیوی موج کوتاه در اختیار آنها گذاشته می گردد.

فن دن هید در یک نشست خبری به مناسبت پیروزی خود از برنامه های آینده اش هم اطلاع داد. او به خبرنگاران گفت: اعتراف می کنم که بالا رفتن از دکل دیگر به سن من نمی خورد اما هفت بار این کار را انجام دادم. دیگر نمی خواهم به سفر دور جهان بروم مگر اینکه پای یک جایزه خیلی بزرگ در میان باشد. راستش می خواهم قایقم را برای فروش بگذارم و خودم به کار مربیگری بپردازم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 774

به "دور جهان در 212 روز ، ملوان 73 ساله رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جهان در 212 روز ، ملوان 73 ساله رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید