دانشگاه ها امروزه معنای واقعی خود را ندارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/مازندران یک کارشناس علوم تربیتی معتقد است: با وضعیتی که امروزه دانشگاه ها و موسسات غیردولتی کشور در نمره دادن به دانشجو دارند به نوعی معنای واقعی دانشگاه ها از بین رفته است و دانشجو نمی تواند در جامعه اثر گذار شود.

دانشگاه ها امروزه معنای واقعی خود را ندارد

فریدون شعبانی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه ها زمانی پیشرفت خواهند کرد که از نظر علمی بتوانند در جامعه اثر گذار باشند، اظهار کرد: اگر جامعه بخواهد بروز و رو به پیشرفت باشد باید نخبگان آن فعالیت یا تلاش کنند و اگر چنین نباشد جامعه از نظر علمی سقوط خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید بار علمی خود را افزایش داده و سپس آن را در بازار کار نهادینه کند، شرح داد: به عنوان مثال امروزه در جامعه ما سه عامل برای مرگ و میر وجود دارد نظیر تصادف، خطای پزشکی و بیماری قلبی و عروقی که درصد خطای پزشکی بیشترین کشته ها را دارد.

این کارشناس علوم تربیتی گفت: ایرانی هایی که در دانشگاه رتبه یک تا صد را داشتند بیش از 25 درصد آن ها جذب دانشگاه خارجی هستند چراکه نیاز به علم و اختراعات آن ها یک اصل است و نمی توان آن را انکار کرد.

شعبانی گفت: جذب نیروهای متخصص و متعهد، افراد دانا و توانا و نخبه در دانشگاه ها از عواملی هستند که جامعه به آن ها نیاز داشته است و می توانند در زمینه علم کشور تاثیرگذار بوده و از آن ها بهره لازم را ببریم تا جامعه به اهداف خود برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3196

به "دانشگاه ها امروزه معنای واقعی خود را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها امروزه معنای واقعی خود را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید