دامغانی: داورزنی والیبال را تنها نمی گذارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، پیشکسوت والیبال ایران معتقد است که داورزنی و وزارت ورزش فدراسیون والیبال را در این شرایط نامتعادل تنها نمی گذارند.

دامغانی: داورزنی والیبال را تنها نمی گذارد

محمدرضا دامغانی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره تأخیر به وجود آمده برای انتخابات فدراسیون والیبال، گفت: دقیقاً نمی دانم دلیل تأخیر به وجود آمده چیست اما والیبال رشته ای است که با زحمات زیاد آقای داورزنی قبل از حضور ضیایی مطرح شد. مردم زیادی به این رشته علاقه مند شدند و تیم ها نیز در خارج کشور نتیجه گرفتند. می توان گفت والیبال ورزش های تیمی ایران بود که در سطح دنیا مطرح شد و بعد از فوتبال و کشتی گرایش مردم به والیبال بیشتر شد. والیبال ورزش تیمی بود که در ایران زیاد مطرح نبود اما با زحمات آقای داورزنی پیش مردم علاقه مندان بیشتری پیدا کرد. من احساس می کنم داورزنی و وزارت ورزش می خواهند شرایطی را برای والیبال ایجاد نمایند که فردی با اشراف به این حوزه برای راهنمایی والیبال انتخاب گردد. فردی که به جامعه ورزش والیبال شناخت داشته و مدیر باشد.

او اضافه نمود: همانطور که می دانید داورزنی بارها در صحبت های خود گفته است؛ والیبال مثل فرزند من است و نمی گذارم تنها بماند. من فکر می کنم با توجه به شرایط موجود وزارت ورزش و شخص آقای داورزنی به دنبال کسی هستند که حداقل 8 سال پشت میز ریاست فدراسیون والیبال بنشیند و توانایی لازم را داشته باشد چون، ما در سال آینده ترافیک زیادی داریم در بحث مسابقات داریم. با توجه به همه این موارد احساسم این است که وزارت دنبال شخصی است که همه فاکتورهای لازم برای اداره کردن والیبال را داشته باشد. بالاخره نگاه جامعه ورزش به والیبال زیاد بوده و انتظارات از این رشته بالا رفته است. احتمالاً دنبال فردی هستند که چنین توانایی را داشته باشد و شاید هم آن شخص را پیدا نموده اند ولی با وجود آرامش او را رو می نمایند. با این حال من بدون هیچ تردیدی می گویم که وزارت ورزش و شخص آقای داورزنی فدراسیون والیبال را به حال خودش رها نمی نمایند. خود داورزنی هم پست های بین المللی در آسیا و دنیا دارد که به این رشته یاری می نماید، من حس می کنم با این شرایط تنها به دنبال فرد مورد اعتماد و کار بلد هستند تا سکان راهنمایی این رشته پر هوادار را به او بسپارند.

نبود دبیر و نایب رئیس باعث چالش نمی گردد!

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که تأخیر در انتخاب دبیر و نایب رئیس چه مشکلاتی می تواند برای والیبال ایجاد کند؟ شرح داد: من فکر نمی کنم این تأخیر خیلی طولانی گردد و افشین داوری نیر خودش کارها را انجام می دهد. قطعاً او مشاوران نامحسوسی هم دارد که به او یاری می نمایند. به هر حال او 30 سال است که کارمند سازمان بوده، مدیر کل تربیت بدنی خراسان و در فدراسیون دوومیدانی هم بوده است. هم این رزومه و هم کارهایی مثل جمع کردن پیشکسوتان و جلسات دال بر این دارد که داوری کار بلد است. باید دید او برای آینده چه برنامه ای دارد ولی نبود دبیر در حال حاضر چالشی برای والیبال ندارد، لیگ در حال برگزار است و کمیته های فدراسیون هم کار خود را می نمایند.

او اضافه نمود: با این حال نفراتی که می خواهند در این پست ها (دبیر و نایب رئیس) کار نمایند باید انتخاب شوند که به نظرم بهترین فضا و زمان هم سال جدید و قبل از مسابقات لیگ دنیای است. لیگ برتر خرداد ماه تمام می گردد و به نظرم بهتر است در شرایطی نرمال و فضایی آرام انتخابات صورت بگیرد. حس می کنم وزارت ورزش به دنبال این است که بعد از لیگ دنیای این کار را انجام دهد.

عجله برای انتخابات والیبال را نمی فهمم

دامغانی در واکنش به این مسئله که بعضی کارشناسان معتقدند باید هرچه زودتر انتخابات فدراسیون والیبال برگزار گردد، شرح داد: من نمی دانم عجله بعضی از دوستان برای برگزاری این انتخابات در چنین شرایطی چیست! نظرشان این است که انتخابات قبل از جام ملت ها باشد و من نمی دانم چه اتفاقی می خواهد بیافتد اگر در چنین زمانی برگزار نگردد! مجمع باید در زمانی برگزار گردد که بتوان صحبت کرد، شخص و اشخاصی معرفی شوند که توانایی چرخاندن والیبال را داشته باشند، به نظر من خوب نیست که در این زمان کم و خیلی سریع انتخابات انجام گردد. نمی دانم چگونه صحبت کنم که به بعضی دوستان برنخورد اما من احساس می کنم شاید بعضی دوستان دنبال این هستند که شخص مورد نظرشان را روی کار بیاورند و دنبال اهداف شخصی هستند. من در این مورد مطمئن نیستم اما مطمئن هستم که وزارت ورزش فدراسیونی مثل والیبال را تنها نمی گذارد و در چنین شرایط نامتعادلی برای آن رئیس انتخاب نمی نماید. آقای داورزنی خودش در والیبال بوده است و می داند که چه زمانی برای برگزاری انتخابات مناسب است. شاید اگر الآن نظر خودم را بگویم بعضی از دوستان ناراحت شوند اما فعلاً باید صبر کرد تا شرایط خوبی پیش آید.

ملی پوش سابق والیبال ایران گفت: شخصی که به عنوان رئیس می آید صرفاً والیبالی هم نبود مسئله ای ندارد اما بهتر است تا حدودی به این فضا اشراف داشته باشد، اما اگر هم والیبالی باشد و هم مدیر خیلی بهتر است. اما بهتر است اگر والیبالی نبود اشراف کافی داشته و پیشکسوتان، بازیکنان و خانواده والیبال را بشناسد. سال های زیادی از عمر بازیگری خود من در تیم ملی نمی گذرد ولی الآن در فدراسیون کسی مرا نمی شناسد، در حالی که الآن مربی تیم ملی بوده ام و الآن نیز در لیگ برتر سرمربی هستم. حداقل کسی انتخاب گردد که وقتی به فدراسیون می رویم احساس غریبگی نکنیم. من فکر می کنم یک مدیر خوب می آید و این نظر شخصی من است.

کولاکوویچ رنجبر را به اسم کوچک صدا نموده است

سرمربی تیم لیگ فزونی فولاد سیرجان ایرانیان در مورد سعید رنجبر پدیده این روزهای تیم خود و والیبال ایران، گفت: او سال گذشته در تیم گل گهر بود و بومی این شهر است که 2 متر و 5-6 سانت قد او است و نزدیک به یک متر و نیم هم می پرد. با این حال حتی اجازه لخت شدن هم به او نداده اند و اسم او بین اسامی 14 نفر هم نبوده است. رنجبر شرایط و توانایی های خاص خودش را دارد و اول سال دیدم که با تمرین می تواند خوب باشد. به او اطمینان نموده و از نظر روحی روانی نیز با او کار کردم. ابتدای فصل قرار بود در پست او شهرام محمودی را بگیریم اما به دلیل عدم توافقاتی که در بحث ملی بین تیم ما و او وجود داشت تصمیم گرفتیم با رنجبر و فرامرز بستانی ادامه دهیم.

او اضافه نمود: رنجبر جوان است و در اوایل فصل خطاهای بچگانه داشت، اما به اعتماد ما جواب داد و الآن در تیم به وزنه ای تبدیل شده است که اگر به هر دلیلی در یک بازی نباشد بار حمله تیم ما ضعیف می گردد. به جرأت می توانم بگویم که در حال حاضر او بعد از امیر غفور و شهرام محمودی بهترین پشت خط زن ایران است و در جمع سه نفر برتر پست خود واقع شده است. این موفقیت رنجبر در حالی است که اجازه بازی در لیگ یک را هم به او نداده بودند اما الآن کنار مهدی مهدوی بازی می نماید و مهدی هم او را در این جهت یاری می نماید. رنجبر استعداد داشت و شرایط را هم درک کرد تا اینکه الآن یکی از بهترین ها در پست خودش است. مطمئنم که در ادامه خبرهای زیادی را از رنحبر در تیم ملی خواهید شنید. تا حدودی هم اطلاع دارم که مربیان او را زیر نظر دارند و حتی کولاکوویچ او را به اسم کوچک صدا نموده است. ما هادی برشام را هم در ترکیب تیم خود داریم که سال جاری خوب کار نموده اما به نظرم رنجبر الان جز بهترین های ایران است.

محمدرضا دامغانی در انتها این گفت و گو، تاکید نمود: باید از مدیران محترم تیم فولاد سیرجان ایرانیان آقایان مهندس ابراهیمیان، مهندس فیض بخشیان و شریف پور تشکر کنم که چنین تیمی را داده اند تا چنین جوانان با استعداد این شهر بتوانند رشد نمایند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 764

به "دامغانی: داورزنی والیبال را تنها نمی گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامغانی: داورزنی والیبال را تنها نمی گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید