خبرنگاران 55 درصد داوطلبان هلال احمر یزد زن هستند

به گزارش نوای پرنده پارسی، یزد- خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد تعداد اعضای داوطلب این نهاد امدادرسان را 9 هزار و 100 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 55 درصد (پنج هزار نفر) زن و بقیه مرد هستند.

خبرنگاران 55 درصد داوطلبان هلال احمر یزد زن هستند

محسن حرازی زاده روز یکشنبه در نشست خبری برخط (انلاین) که از سوی خانه مطبوعات یزد برگزار گردید، اضافه نمود: عمده فعالیت های جمعیت داوطلبانه انجام می گردد، هنوز مجوزی برای ردیف استخدامی دریافت نکردیم و سال گذشته تنها امکان جذب پنج نفر دریافت شد.

وی گفت: در ایام شیوع کرونا 570 هزار نفر در ایستگاه های جمعیت هلال احمر یزد مورد غربالگری قرار گرفتند و افراد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی اضافه نمود: در حوزه تکمیل تجهیزات سعی شد تا جایی که امکان دارد کوشش کنیم که تجهیزات مورد احتیاج تیم های امدادی و مراکز هلال احمر استان اقدام گردد.

حرازی زاده با اشاره به حوادث تلخ سال گذشته و خسارت های جانی و اقتصادی به بعضی شهروندان اظهار داشت: در حوزه جمع آوری یاری های مردمی اقبال بسیار خوبی صورت گرفت و توانستیم در این حوزه هم فعالیت های گسترده ای انجام دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد درباره شیوع کرونا گفت: بر اساس وظیفه ذاتی که در مبارزه با این بیماری داریم، نسبت به برپایی چادرها و ایستگاه های تب سنجی با استقرار 2 پایگاه در راه آهن و پایانه یزد اقدام شد و پس از آن بر اساس احتیاج ستاد استانی کرونا، در چهار ورودی استان هم ایستگاه هایی برپا شد.

وی اضافه نمود: در صورت احتیاج مردم به یاری های امدادی فوری آنها می توانند با شماره تلفن 112 تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمایند تا تیم فوریت های امدادی جمعیت هلال احمر به محل اعزام گردد.

حرازی زاده اظهار داشت: جمعیت هلال احمر نهاد امدادی و شاید به نوعی یک نهاد خیریه است و عامه شهروندان موقعی که نام این نهاد را می شنوند، آرامش خاصی به دست می آورند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام نمود: تا به امروز 107 هزار و 603 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در ایران به 6 هزار و 640 نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان نمود: از روز قبل تا 21 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و 383 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 شناسایی شدند که بیش از دو سوم موارد شناسایی شده شامل سرپایی یا تماس نزدیک یا افراد نزدیک به بیماران بوده و یک چهارم موارد هم مربوط به ارجاعی از مراکز درمانی است.

وی ادامه داد: تا به امروز 86 هزار و 143 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و 2 هزار و 675 تن تحت مراقبت قرار دارند که 586 هزار و 699 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4559

به "خبرنگاران 55 درصد داوطلبان هلال احمر یزد زن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 55 درصد داوطلبان هلال احمر یزد زن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید