خبرنگاران فروکش توفان در اردبیل از پنجشنبه شب

به گزارش نوای پرنده پارسی، اردبیل - خبرنگاران - توفانی که از سومین روز فروردین در اردبیل و پهنه گسترده ای از این استان وزیدن گرفته بود از پنجشنبه شب به تدریج فروکش نموده و هوای کم و بیش پایدار بهاری بر منطقه حاکم می گردد.

خبرنگاران فروکش توفان در اردبیل از پنجشنبه شب

به گزراش روز چهارشنبه خبرنگار خبرنگاران ، ساکنان تمام شهرستان های استان اردبیل طی سه روز گذشته شاهد وزش شدید باد بودند اما در قسمت مرکزی این استان شامل اردبیل ، سرعین ، نمین ، مشگین شهر و نیر توفان به شکل متناوب با سرعت 95 تا 135 کیلومتر بر ساعت می وزید.

این پدیده جوی ضمن ایجاد مسائل فراوان برای ساکنان منطقه سبب روز خساراتی بویژه در شهرستان های مشگین شهر ، گرمی و نمین شد و برخی از محله های این شهرها را به صورت مقطعی با خاموشی برق روبرو کرد.

از جا کنده شدن شیروانی های تعدادی از منازل مسکونی ، ریشه کن شدن تعدادی از درختان ، شکستن شیشه های ساختمان های واقع در راستا تندباد ، سرنگونی تابلوها و بیلبوردهای شهری ، واژگونی چند دستگاه خودرو در جاده ها و مواردی از این قبیل از جمله مسائل و خسارات هوای توفانی چند روز اخیر در این شهرستان ها بود.

فرهاد عبدالعلی پور ، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: این حوادث جوی بدون تلفات انسانی بوده و خسارات وارده به مبلمان شهری و برخی دیگر از عوارض در حال جمع بندی می باشد.

تازه ترین نقشه های ترازهای میانی و نزدیک به سطح زمین جو نشان می دهند با جابجایی مرکز کم فشار به ماوارالنهر و ترکمنستان و جایگزینی تدریجی زبانه هوای پرفشار عرض های شمالی ، تندباد در استان اردبیل در حال فروکش است.

فرایند کاهش دما در منطقه شروع شده است که تا اواخر هفته پیش رو ادامه می یابد.

طی روز آدینه هوای اردبیل اندکی تا نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه سرعت 53 کیلومتر در ساعت از جوانب مختلف و با جهت غالب شمالی تا شرقی پیش بینی شده است.

از اوایل شنبه با نفوذ یک کم ارتفاع به مرزهای شمال غرب ایران آسمان از نوار شمالی استان اردبیل ابری ، مه آلود و با وزش بادهای سرد خواهد شد و بارش برف و باران در منطقه شروع شده و رفته رفته به مرکز این استان کشیده شده و از اوایل یکشنبه متوقف می گردد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. امکان بارش برف و حاکمیت هوای سرد براثر نفوذ توده هوای سرد عرض های شمالی در برخی از سال ها تا اواخر اردیبهشت در منطقه هست.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6513

به "خبرنگاران فروکش توفان در اردبیل از پنجشنبه شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فروکش توفان در اردبیل از پنجشنبه شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید