حاشیه سود پردازنده های تازه اینتل کمتر از نسل های قبلی است

به گزارش نوای پرنده پارسی، اینتل هفته گذشته از تعدادی از پردازنده های نسل 13 خود رونمایی کرد که البته بخشی از این پردازنده ها در آینده نزدیک معرفی می شوند. در حال حاضر Core i5-13600KF مقرون به صرفه ترین پردازنده نسل 13 محسوب می گردد که 294 دلار قیمت دارد و Core i9-13900K با قیمت 589 دلار گران ترین مدل به شمار میرود. حالا بر اساس یک گزارش تازه، ارائه این قیمت ها به بهای کاهش سود خرده فروش ها تمام شده است.

حاشیه سود پردازنده های تازه اینتل کمتر از نسل های قبلی است

به گفته یکی از منابع مطلع، خرده فروش های پردازنده های اینتل از قیمت نهایی این مدل ها غافلگیر شده اند. ظاهرا آن ها انتظار داشته اند Core i5-13600K با قیمت 349 دلار و حاشیه سود 10 درصد فروخته گردد. ولی حالا حاشیه سود این فروشنده ها به 5 درصد رسیده و 5 درصد دیگر هم به گردن اینتل افتاده است. بنابراین فروشنده ها در ازای فروش این پردازنده ها سود کمتری دریافت می نمایند.

از طرف دیگر، همین منبع مطلع اعلام نموده که فروشنده های بزرگ پردازنده های سری AMD Zen 4 در ازای فروش این مدل ها با حاشیه سود 10-20 درصدی روبرو می شوند. به علت همین موضوع، AMD برای افزایش فروش راحت تر می تواند قیمت آن ها را به طور موقتی پایین بیاورد. با توجه به اینکه گفته می گردد استقبال از پردازنده های نو AMD پایین تر از حد انتظار بوده، احتمالا این شرکت در نهایت ناچار به کاهش قیمت آن ها خواهد شد.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 11 مهر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7706

به "حاشیه سود پردازنده های تازه اینتل کمتر از نسل های قبلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه سود پردازنده های تازه اینتل کمتر از نسل های قبلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید