جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به ظرفیت های پذیرش این دانشگاه در ترم تحصیلی مهرماه گفت: این دانشگاه برای مقطع تحصیلی کاردانی 124 هزار متقاضی و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته 57 هزار پذیرش می نماید.

جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در نشست خبری با موضوع حرفه گرایی در آموزش عالی و ارائه گزارش فعالیت های مهارت آموزی که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار گردید، گفت: این دانشگاه دارای 176 آموزشکده و دانشکده است که در 114 شهر کشور مستقر هستند. از 176 مرکز، 53 آموزشکده دخترانه و 123 آموزشکده پسرانه است تعداد کل دانشجویان این دانشگاه 140 هزار نفر است که 38 درصد آنها دختر و مابقی پسر هستند.

وی اضافه نمود: 82 درصد دانشجویان این دانشگاه به صورت روزانه و رایگان تحصیل می نمایند و 18 درصد این دانشجویان در نوبت دوم مشغول به تحصیل هستند آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای مهارتی و رایگان است و باید نیز رایگان باشد. آموزش های فنی و حرفه ای فراوری ناخالص ملی را رشد می دهد و دولت باید روی آموزش های مهارتی سرمایه گذاری و فرصت برابر را برای همه متقاضیان مهارتی در آموزش عالی فراهم کند.

صالحی عمران توضیح داد: 54 درصد دانشجویان این دانشگاه در دوره های کاردانی پیوسته مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه حدود 153 رشته دارد که 44 رشته آن کاردانی پیوسته، 43 رشته آن کاردانی ناپیوسته، 7 رشته آن کارشناسی پیوسته و 59 رشته کارشناسی ناپیوسته است.

وی ادامه داد: بازنگری دروس فنی و حرفه ای از سال گذشته شروع شده 41 درس کاردانی و 5 درس کارشناسی این دانشگاه بازنگری شده است و برنامه دانشگاه این است که تا انتها سال تمام دروس دانشگاه را بازنگری و به روز رسانی کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: 672 عضو هیات علمی و 349 عضو غیر هیات علمی و 20 هزار حق التدریس با این دانشگاه همکاری می نمایند، بیشتر مدرسان این دانشگاه در راستای افزایش کیفیت کد مدرسی دریافت نموده اند آیین نامه صلاحیت مدرسی تدوین شده است و این اساتید بر اساس این آیین نامه انتخاب شده اند.

وی در ادامه به ظرفیت های پذیرش دانشجوی این دانشگاه در سال 99 اشاره نمود و گفت: بنا داریم در سال 99 در دوره کاردانی 124 هزار نفر و در دوره کارشناسی ناپیوسته 57 هزار نفر پذیرش شوند و در مجموع حدود 180 هزار نفر برای سال 99 اعلام ظرفیت نموده ایم.

صالحی عمران گفت: این دانشگاه 2300 آزمایشگاه و کارگاه دارد، 60 تا 70 درصد دروس این دانشگاه عملی و 30 تا 40 درصد نظری است که نقطه قوت این دانشگاه دروس عملی است.

وی اضافه نمود: هدف دانشگاه فنی و حرفه ای آماده سازی افراد برای فراوری است یعنی معتقدیم دانشگاه فنی و حرفه ای نیروهایی را تربیت کند تا فراوری ناخالص ملی را افزایش دهد.از طرفی یکی از برنامه های جدی ما توجه به آزمایشگاه و کارگاه هاست و 200 میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: این دانشگاه با توجه به دغدغه ای که برای تجاری سازی دارد 27 مرکز نوآوری، 15 مرکز رشد و 66 شرکت دانش بنیان دارد.همچنین یکی از برنامه هایی که دانشگاه پیگیر آن است، شناسایی فارغ التحصیلان پیروز در بازار کار است اینکه چقدر فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار پیروز بوده اند و هدف دانشگاه از شناسایی این فارغ التحصیلان معرفی آنها به دانشجویان و خانواده ها به عنوان الگوی پیروز است.

وی با اشاره به آموزش های مجازی دانشگاه یادآورشد: در ترم جاری 87 درصد دروس به صورت مجازی و در بعضی از استان ها صددرصد به صورت مجازی ارائه شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین درباره ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی نیز گفت: این دو دانشگاه آموزش های مهارتی را پیگیری می نمایند ولی برنامه های آنها با یکدیگر متفاوت است و قرار نیست با یکدیگر ادغام شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4808

به "جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید