جای این وسیله ها در خانه شما کجاست؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، باید فکر همه چیز را کرد، تنها در این صورت می ­دانید چه وسایلی یا کدام چیدمان برای خانه شما مناسب است.

جای این وسیله ها در خانه شما کجاست؟

شیوه چیدمان پذیرایی در جذابیت فضای منزل تاثیر زیادی دارد. اغلب خانه ­های ایرانی پذیرایی مستطیل شکل دارند. پس ضروری است راجع به چیدمان پذیرایی مستطیل بیشتر بدانیم. در این مطلب از خبرنگاران به بیان نکات چیدمان پذیرایی مستطیلی شکل می پردازیم.

چیدمان پذیرایی مستطیلی شکل

در این مطلب می خواهیم اصول و ایده ­های مختلف برای چیدمان پذیرایی مستطیل را با هم یاد بگیریم.

چیدمان مبل استیل

اگر از افراد هوادار مبلمان سلطنتی، استیل یا کلاسیک هستید، با وجود یک پذیرایی بزرگ مستطیل شکل خیالتان راحت باشد چون می­ توانید از مبل استیل برای پذیرایی بهره ببرید. چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل با توجه به عرض پذیرایی و فرم مبلمان صورت می گیرد. بهتر است از چیدمان خطی مبل استیل در پذیرایی دوری کنید، و بعلاوه ست مبلمان استیل را در بخش بالایی فضای پذیرایی قرار دهید.

چیدمان پذیرایی مستطیلی شکل با مبل راحتی

در اغلب آپارتمان­ های نسبتا کوچک امروزی، هال و پذیرایی فضاهایی چسبیده به هم یا ادغام شده هستند. در نتیجه این فضا باید فضایی راحت برای دورهمی های خانوادگی و تماشای تلویزیون و بعلاوه فضایی مناسب برای پذیرایی از مهمان ها باشد. چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل احتیاج شما را برای راحتی خانواده و پذیرایی از مهمان رفع می­ کند. اگر پذیرایی عرض مناسبی دارد، ست مبلمان راحتی را بچینید و از بخش دیگر فضا برای چیدمان میز ناهارخوری یا مبلمان استیل بهره ببرید.

چیدمان میز ناهارخوری

شما می ­توانید از میز ناهارخوری برای پر شدن فضای پذیرایی بزرگ بهره ببرید. مخصوصا اگر مبلمان و غذاخوری ست باشند، باعث ایجاد هماهنگی در فضای پذیرایی خواهند شد.

چیدمان وسایل

در پذیرایی مستطیل شکل علاوه بر مبلمان که نقش مهمی در دکوراسیون پذیرایی دارند، وسایل دیگری هم قرار می گیرند. برای ایجاد تعادل در پذیرایی می توانید از وسایل دیگری مانند کنسول و آینه، بوفه، میز و جایگاه برای قهوه خوری یا جایگاه راک در گوشه ­ای از آن بهره ببرید. چیدمان درست این وسایل در پذیرایی باعث تعادل فضایی و در عین حال جذابیت فضا می گردد.

چیدمان فرش

یکی دیگر از وسایلی که در چیدمان پذیرایی نقش مهمی دارد نحوه انداختن فرش در منزل است. برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل ضروری است به رنگ، فرم و ابعاد فرش توجه گردد. اگر پذیرایی مستطیل، عرض کمی دارد بهتر است فرشی با رنگ­ های روشن استفاده گردد. بعلاوه شما می ­توانید با انتخاب چند فرش برای فضا، مخصوصا با استفاده از فرش­ های بی قواره، پذیرایی را به صورت غیرمستقیم به چند بخش تقسیم کنید.

چیدمان پذیرایی مستطیلی شکل با تلویزیون

تلویزیون یکی از اجزای اصلی اتاق پذیرایی در خانه­ های ایرانی است. برای جانمایی تلویزیون در پذیرایی باریک بهتر است از میز تلویزیون دیواری بهره ببرید. اغلب دیواری که در طول پذیرایی قرار می گیرد فضای مناسبی برای قرار دادن تلویزیون است. جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل بزرگ می ­تواند متنوع­ تر باشد و به راحتی می توانید از میز تلویزیون دلخواه خود بهره ببرید و آن را روبه روی کاناپه اصلی قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله را برای داشتن خانه شیک از دست ندهید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7662

به "جای این وسیله ها در خانه شما کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای این وسیله ها در خانه شما کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید